alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Франек, добрий ранек


Мої пізнання Івано-Франківська раніше обмежувалися короткою відстанню від залізничного вокзалу до автобусної станції та калейдоскопом вулиць, побачених потім з вікна автобуса дорогою до Карпат. Нещодавнє навчання в школі CANactions дало чудову можливість розширити горизонт та познайомитись з містом ближче та глибше. Загалом провів там тиждень часу.
До речі, дякую за заголовок Яро Яковлеву :)

2. Як можна побачити з першого фото, у Франківську виявився досить приємний та затишний центр. На жаль, активність забудовників помітно зіпсула цю ауру - останніми роками тут зруйнували чимало старих будівель, збудувавши на їхньому місці новобудови або під старовину, але помітно вищі за оточення, як на фото, або просто потворні.


3. Наприклад ось це непорозуміння виросло на місці сторічного будинку.


4. Центр Франківська є пішохідною зоною, причому цікаво, що став він таким значно раніше за львівський.


5. На в'їзді до пішохідної зони є навіть боларди. Все по-дорослому.


6. Облаштовано дуже акуратно і важко повірити, що зроблено це ще за каденції позаминулого мера близько десяти років тому. Шикарно виглядає збудована за Польщі багатоповерхівка, в якій тепер знаходиться місцевий офіс Укртелекому.


7. Якби не капустянський граніт та квіткові композиції на газоні, цю алею тюльпанових дерев цілком можна було би сплутати зі сквером якогось невеликого польського міста.


8. Подивіться, яка краса.


9. Зустрічаються монументи досить сучасного вигляду та людського масштабу, без гігантизму та потворних гранітних постаментів.


10. Ось ще один приклад - пам'ятний знак на згадку про зруйновану колись церкву. Просто вирізаний у металевому листі силует. В цей момент почало складатися враження, що, мабуть, численні франківчани, що їздять до Європи на заробітки, привозять звідти не лише пачки євровалюти, а й розуміння того, яким має бути зручне європейське місто та намагаються відтворити це розуміння в себе вдома. Нехай і з дешевших матеріалів.


11. Якщо у Львові довкола доріг стоять чорно-білі паркани, то у Франківську чорно-білим пунктиром фарбують бордюри.


12.


13. Цікаво, що водії у Франківську навіть за відсутності стовпчиків досить рідко вилазять машиною на тротуар.


14. Хіба що зовсім трошки.


15. На жаль, Європу зробили ще не всюди. Вуличка у тридцяти метрах від площі Ринок виглядає вже так - кондюки на фасадах, хаос вивісок, туалетна плитка на сходах...


16.До речі, можна зустріти шестикутну плитку-трилінку, як і в Луцьку.


17. Місто дуже щільне та компактне, однак в центрі регулярно зустрічаються невеликі затишні сквери.


18.


19. Буквально в двадцяти метрах від скверу з попередніх фотографій за парканом стоять залишки колишньої офіцерської їдальні. За часів СРСР Франківськ був одним з головних міст Прикарпатського військового округу. На згадку про це лишилися такі руїни та землі колишніх військових частин, що зараз активно забудовуються житловими багатоповерхівками.


20. Ще один нещодавно облаштований міні-сквер з вуличними меблями місцевого виробництва.


21. Знамениті парклети біля Міської ради.


22. Ринви майже ніколи не заводять в каналізацію, але завжди біля них викладено рівчаки для відведення води.


23. Стовпчико-велостійка.


24. Франківськ взагалі ідеальне місто для розвитку велоруху - дуже компактний та плаский.


25. І цим тут активно користуються.


26. Свіжовисаджені дерева зустрічаються нечасто і дуже маленькі та тендітні.


27. Хоча трапляються і такі розмаїті кущові композиції.


28. Франківськ багатий на водні ресурси - він знаходиться в місці злиття двох річок, а також в ньому є кілька досить великих озер.


29.


30. Щоправда зараз вони у не надто привабливому стані.


31. Набережна однієї з річок зараз виглядає так.


32. Безбар'єрність на пішохідних переходах намагаються досягнути імітують, просто нахиляючи один з бордюрних каменів без жодного пониження рівня тротуару.


33. Виглядає це досить дивно.


34.


35. Звісно, що зручніше від цього нікому не стає.


36. В місті збереглися залишки фортечних укріплень - Бастіон, на території якого зараз розвиваються торгові заклади. Цікаве місце.


37. Зворотня сторона Бастіону.


38. Йшов останній передвиборний тиждень.


39. На спотикачах обмінників не вказують курсу валют, а просто пишуть, що обмін працює.


40. Приємний контраст старого і трохи менш старого.


41. Приємна особливість Франківська - затишні кафешки зі смачною їжею та демократичними цінами. Причому ходять до них переважно місцеві жителі, адже туристів в місті небагато.


42. В цьому плані дуже імпонує, що все це зроблене в першу чаргу не напоказ для приїжджих, а для самих себе.


43. Як і Львів, Івано-Франківськ протягов своєї історії побував у складі різних держав, кожна з яких лишила по собі власний архітектурний спадок.


44. Зустрічаються цікаві зразки радянської модерністичної архітектури.


45. Колишня адмінбудівля заводу Позитрон своїм металевим перфорованим фасадом нагадала офісну будівлю у Стокгольмі.


46. На фоні цього сучасні будівлі Фвано-Франківська засмучують.


47.


48.


49. Місцевий будівельний бум спровокований великою кількістю валюти, яку франківчани-заробітчани переказують з Європи додому, де її вкладають у купівлю нерухомості. Причому насправді жити в цих квартирах збираються далеко не всі - більшість купує їх "про всяк випадок". Заселеними часом можуть бути не більше третини помешкань.


50. Оскільки чимало квартир купуються не для життя, а щоби було, деякі забудовники дозволяють собі забивати на благоустрій довколишньої території. Навіщо заморочуватися, якщо все одно всіх цікавлять лише квадратні метри? Зробимо у дворі суцільну парковку - водії лише подякують. А дерево можна намалювати на стіні будинку.


51.


52. Взагалі чим далі від центру, тим більше врівноважується перше позитивне враження.


53.


54. Крім територій колишніх військових частин, нові будинки виростають також серед приватного сектора, що оточує центр міста. Алгоритм простий - забудовник купує ділянку з приватною садибою, зносить її, зрізає всі дерева та будує на цьому місці багатоповерхівку.


55. Територія біля будинку просто перетворюється на парковку.


56. Поки на таких вулицях багатоповерхівки на парковках все-таки чергуються з садибами та зеленню, однак, якщо тенденція збережеться, дуже скоро тут буде суцільний коридор дев'ятиповерхівок.


57. Ой, я казав, що франківські водії не паркуються на тротуарах? Схоже, що трохи поспішив.


58.


59. Часом поміж старих садиб можна зустріти ось таке.


60. Ще одна характерна Франківська - вихлопні труби парапетних котлів, що стирчать зі стін будинків, що відключені від центрального опалення.


61. Схоже, що, прокладаючи доріжки біля своїх будинків, забудовники взагалі не дивляться, що відбувається довкола. В результаті тротуари перериваються парковками, а доріжки ведуть внікуди.


62.


63. А зовсім на краю міста тротуари взагалі зникають.


64.


65. Зараз це місце прикрашають величезні розлогі дерева, але чи залишаться вони, якщо хтось захоче збудувати тут черговий будинок?


66. Дуже сумніваюся.


67. Наближаємося до північної межі міста.


68.


69. Платани, до речі.


70. Панорама північної сторони міста.


71. З громадського транспорту в місті є маршрутки та тролейбуси.


72. Зараз франківський фейсбук досить активно обговорює ідею створення в місті трамвайного сполучення, але наразі це звучить дуже фантастично.


73. На цьому поки все. Дякую за увагу.


74. Щоправда, багато чого лишилося поза кадром. Мабуть набереться на ще один пост.


Дивіться також:

Пікнік на узбіччі


Стокоочистилище


Про Луцьк


Галопом по Чернівцях








Tags: прогулянка, франківськ
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 7 comments