alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Трамвайний Карлсруе. Як виглядає депо зсередини?


Тиждень тому я розказував про трамвайну систему німецького міста Карлсруе, точніше про ту її частину, з якою щоденно стикається пасажир - маршрути, вагони та зупинки. Цього разу ми поглянемо на ту її складову, яка схована від звичайних користувачів, але без якої нормальна робота була би неможливою - на трамвайне депо.

2. Загалом у Карлсруе є три трамвайних депо і найбільшим серед них є ось це депо на Вікінгерштрассе 36, у якому обслуговуються та ремонтуються всі вагони, що є в місті. І саме його нам вдалося відвідати.


3. Першим на теритоії нас зустрічає ось такий старенький вагон. До речі - пагорб з вітряками на задньому плані це рекультивоване міське сміттєзвалище.


4. В'їзд до цеху-профілакторія.


5. Сервісна техніка на території.


6. У одному комплексі з майстернями знаходиться офісна будівля, де працюють інженери.


7. Інтер'єр офісного крила.


8. Серед картин та робочих оголошень на стінах висить відбиток долоні попереднього керівника, за правління якого трамвайна система Карлсруе виросла у кілька разів та стала міжміською.


9. Крім того у коридорах можна побачити макети старих трамваїв.


10. Та старі ескізи дизайну вагонів.


11. Як видно, думали і над облаштуванням ось таких білетних кіосків всередині вагонів.


12. Сходи на другий поверх.


13.


14. Просто на сходах курилка. Хтось з працівників, як видно, палить люльку.


15.


16. Перед тим, як показувати майстерні, нам розповідали про історію трамваїв Карлсруе та відповідали на питання керівник депо Матіас Шрайбер та Олександр Райц, який займається закупівлею нового обладнання та рухомого складу. Причому Олександр, що працює у депо вже 15 років, як виявилося, є уроженцем Казахстану та має родичів в Україні.
Загалом чимало з того, про що ми говорили, я вже виклад у попередньому дописі, тому не буду повторюватися. Коли питання закінчилися і ми почали збиратися, машинально вдягаючи куртки, нас зупинили - "Верхній одяг можете залишити тут, в майстернях тепло".


17. Вид з вікна на територію.


18. Дорогою зазирнули з робочим візитом у туалет.


19.


20. Єдиною умовою, яку нам поставили перед початком екскурсії - не фотографувати робітників. Що я і старався виконувати, попутно шкодуючи, бо деякі з них виявилися вельми колоритними персонажами.


21. Цех-профілакторій, де проводиться первинний огляд та миття вагонів.


22. Сходи до оглядової канави.


23.


24. Прямо під цехом є ще один технічний поверх у якому серед опалювального, вентиляційного та іншого обладнання зберігається під плівкою чималий макет депо..


25. Оскільки половина тутешніх трамваїв їздить залізничними рейками, на них поширюються вимоги Дойчебана до якості колісних бандажів. Відповідати цим вимогам, економлячи при цьому час, допомагає верстат, який обточує колісні бандажі, не знімаючи візки з вагона. Таке обладнання є далеко не у кожному трамвайному депо.


26. Обточення бандажів потрібне для того, щоби ліквідувати різноманітні нерівності на колесі, які утворюються під час їзди та викликають вібрації. Звісно, що під час обточення діаметр колеса зменшується і після певної кількості циклів бандаж замінюють на новий.


27. Цим пристроєм контролюють параметри колісних бандажів. У вагонів, що їздять залізничними коліями, обточку бандажів проводять щомісяця.


28. В'зд на мийку.


29. Як розказали, на якість цих трамваїв Vossloh, зібраних на іспанському заводі компанії у Валенсії, спочатку було стільки нарікань, що всерйоз розглядали можливість їх повного повернення виробнику. Зараз у депо постійно є представники іспанського заводу, які слідкують за станом своїх вагонів, але працюють вони в стилі "ми краще знаємо, як треба" та не дуже прислухаються до думки замовників. Схоже, що більше з цим виробником тут зв'язуватися не захочуть.


30. Запасні лижі пантографів для різних моделей. Загалом в депо тримають запас основних запчастин, щоби мінімізувати простої про поломках.


31. Диспетчерська, що контролює пересування вагонів територією депо, знаходиться тут же за скляною перегородкою. Поговорили про трафунки, що трапляються з трамваями всередині депо чи на лініях. Буває, як виявилося, всяке - спокійні періоди змінюються такими, коли аварії можуть траплятися одна за одною. Запам'яталася історія про те, як якось взимку після прочистки колій на території депо водій вирішив перевірити результат, занадто сильно розігнався та зійшов з рейок в кривій, збивши при цьому кілька опор контактної мережі.


32. Буквально у кожному цеху висить умивальник, де робітники можуть помити руки. Крім звичайного рідкого мила, є ще дозатори з засобом для відмивання мастила та кремом для рук.


33. Ремонтна майстерня.


34. Стелажі з запчастинами.


35. По периметру основних цехів за скляними перегородками знаходяться спеціалізовані майстерні та кабінети інженерів. Ліворуч вдалині видно ще один тип депошної попільнички.


36.


37. На кожній колії є підйомники, що можуть піднімати вагони як разом з візками, так і "ширшим хватом" для їхнього демонтажу. Тут явно працює вихідець з Італії :)


38. Підйомники стаціонарні та повністю піднімають рейки по всій довжині вагона.


39.


40. Вид знизу. Вже пізніше виникло питання чи не занадто вразливі ці лампи для випадкових ударів всіляким інструментом?


41.


42. Коли потрібно зняти з вагона візки, то використовують іншу секцію підйомника, а сам візок викочують райками на ремонтну дільницю. Праворуч видно тимчасові візки, на яких вагон пересувають, коли основні зняті чи несправні. Особливо весело, коли з їх допомогою доводиться тягнути вагон, що поламався на міжміському перегоні вдалині від депо - це гарантує виснажливий виїзд евакуаційної бригади та безсонну ніч, адже швидкість руху в такому випадку має бути не більше 20 км/год. і періодично треба робити технічні зупинки для огляду їхнього стану.


43. Видно захисний пояс довкола коліс.


44. Ремонтна дільниця.


45. Запасні колісні пари.


46. Кран-балка для перенесення важких деталей.


47. До речі, окрім умивальників, чи не на кожному стовпі висять дозатори з одноразовими вушними затичками.


48. На тому ж стовпі трохи вище - креслення трамвайного візка.


49. Призначення цих сіток - запобігати падінню робітників, що працюють на даху з електрообладнанням. Довгі червоні циліндри при цьому заповнюють проміжок між сіткою та бортом вагона.


50. Вид згори


51. Червоні циліндри на дотик нагадують боксерську грушу.


52.


53.


54.


55. Дільниця ремонту візків.


56.


57.


58.


59. Колеса не суцільно-металеві, а збірні і між зовнішньою та внутрішньою частинами викладається буферний шар з гумових прокладок для більш м'якого та тихого ходу.


60.


61.


62. Прибиральна техніка.


63. Кузовна майстерня.


64.


65.


66.


67. У дверях кожного вагона стоять датчики, що рахують пасажирів, так що трамвайники Карлсруе точно знають, скільки людей перевозять. Також нижні відкидні сходинки обладнані датчиком, який блокує закривання дверей, якщо на ній хтось стоїть.


68. "В робочі дні з 6 до 9 ранку для перевезення велосипеда потрібен додатковий квиток".


69.


70. Ще варіант попільнички.


71. Фарбувальна дільниця.


72. Хтось із гордістю носить почесний титул "Маляр року".


73. Фарбувальна камера.


74.


75.


76.


77. Несподівано.


78. Окрім умивальників, у кожному приміщенні висять також скриньки із засобами першої медичної допомоги.


79. Столярна майстерня переважно займається дерев'яними елементами для старіших моделей трамваїв - в більш нових їх майже немає.


80. Окрім трамвайних є і суто автомобільний цех, який частково виконує функцію комерційного автосервісу.


81. Колись цей цех був суто автобусним, але, у зв'язку зі скороченням автобусного парку, його перепрофілювали і тепер ця площа не простоює, а приносить додатковий прибуток.


82.


83.


84.


85. Стенд для перевірки гальм перед випуском автобусів на маршрут.


86.


87. Унімог-снігочист на рейковому ходу.


88.


89. Парканець для запобігання несподіваному виходу працівників на колії.


90. Ще один цікавий апарат - рейковий тягач для буксирування трамваїв по території депо.


91. Завдяки баласту цей малюк важить без малого 10 тон і може керуватися як з кабіни, так і дистанційно за допомогою пульта.


92. На кожному куті тягача є кнопка аварійної зупинки, при натисненні якої він повинен зупинитися майже моментально.


93.


94.


95. Вертаємося всередину.


96. Наостанок - обід у депошній їдальні.


97.


98. Краплинка перфекціонізму - двоміліметровий зазор між стаканом та підносом над ним.


99. На цьому все. Дякую всім за увагу.


Дивіться також:

Трамвайний Карлсруе


Біла заздрість




Tags: депо, карлсруе, німеччина, техніка, трамвай, транспорт
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 14 comments