alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Враження львів'янина від Білорусі


Натрапив на просторах інтернету на розповідь львів'янина про свої враження від поїздки до Білорусі, яку з дозволу автора розміщую в себе в блозі. Мова йде здебільшого про громадський транспорт, дороги та благоустрій. Далі - пряма мова автора.

Були ми в Білорусі 4 дні.
Загалом скласти якесь враження чи дати оцінку досить складно... я не знаю де я був.

Наче не Україна... але і не Європа... ну і на Рашку не дуже схоже хоч близько.

Зарплати в людей вищі, але якогось кращого життя я не помітив.

Ціни в магазинах такі ж самі як в нас, комунальні послуги теж. Машини в основному 5-10-15 років. Нових маднячих каєнів, с-класів і т.п. практично не бачив. До речі, жигульок, лад і т.п. ну дуже мало.


Транспорт звісно працює краще ніж в нас і весь вітчизняний. Але це пояснюється тим, що держава все "спонсорує" і суворо контролює.
Дизайн транспорту бажає кращого. В других дверях гармошки замість накопичувального майданчика мотор! Двері відкриваються всі, а не тільки передні як в нас.
Всі автобуси-гармошки МАЗ які бачив - зі сходами. Тролейбуси БКМ без.
Але їздять по розкладу, що певна річ величезний плюс.
1.


Страшно багато совка і більшість людей живе минулим.

Залізниця місцева супер-дешева:
електричка Барановічи - Мінськ - 10,2 грн., плацкарт Мінськ - Барановичі - 19грн.,

Також вони купили 10 модних австрійських електричок Штадлер.
Надалі планують їх складати в себе.
Вартість поїздки 22грн. і за 1,5год. ви в Мінську(141км).

Нам показували всілякі заводи, автобусне підприємство і т.п.
Порядок звісно чудовий. Зарплати хороші. Соцпакет: всілякі путьовки, падаркі на празднікі, 13 зарплата, спортзал, басейн, першокласникам(батьки яких трудяться на заводах) купують форму за рахунок прєдпріятія, на деяких навіть завод оплачує половину вартості обіду який і без того коштує 20грн. величезні порції.

Але знову ж таки, я не бачу якоїсь якості життя.

Барановичі стандартне совкове містечко(за величиною 8 місто в Білорусі). Все сіре. Прєдпріятія, блоки, часний сєктор.
Вони досі будуть мікрорайони і хваляться цим. Місця для машин не вистачає, але коли я заікнувся про проблему автомобілізації, то предсідатєль савєта дєпутатов(чи якось так) сказав:

єслі чєлавєк прієхал в магазін єму нада паставіть машину. і ми нє можем взимать дєнгі єщьо за стаянку.
а єслі у чєлавєка нє чєм сємю карміть, а он єщьо должен за парковку платіть...

Далі ми не стали дискутувати, а просто змирилися з цим.

ДАІвці їхні те саме практично сказали: ми сациальноє гасударство і автамабіль ета благо для народа.

Ото вже автомобільний рай там.

Крім того місто нереально здоровенне! Як пів Львова, а живе при цьому в 5 менше населення. І вони продовжують приєднувати ближні села і території.
Дуже багато особняків. І дивлячись на них, я знову не розумію куди люди витрачають свої великі зарплати, бо ті будинки виглядають бідніше ніж наші.

Звісно проблеми заторів там практично нема(поки що), бо місто лінійне і центр не є основною точкою притягання.
Тим не менше автомобілів там більше ніж в нас. Проблеми є на перехрестях при лівому повороті. ДАІвці казали, що іноді доводиться вистоювати 4 цикли.
Також вони запевняли нас, що ніяких хабарів не беруть. Всі процедури прозорі і швидкі (реєстрація авто декілька годин і просто).

Дороги. Не скажу, що вау, вони там криві, але без ям це правда.
Загалом 70% доріг такі як наші Варшавська і Горбачевського.
Онур як не як робить краще.

В місті всі світлофори нові. Багато плоских і практично всі мають відлік для пішоходів.

Також на 2 головних вулицях працює система зеленої хвилі. Невелике табло яка висвітлює з якою швидкістю треба їхати від 30 до 60км. год.
Але система ще повністю не введена в експлуатацію.


Стосовно Мінська.
Це такий Київ, який десь трохи не вийшов.
Їхній стадіон Динамо - там ще досі базар довкола.
Трамвайні колії добряче роздовбані і повно ідіотських зупинок коли люди виходять просто в потік машин. Совок пленінг.

Та сама проблема з лівими поворотами.
Місто дуже похмуре і монументально-сталінська забудова, яка внєзапна чергується з 9-поверхівками, хрущовками і сталінками в самому центрі міста.

Старий горад який вони відносно недавно відбудували - це просто стоянка для всяких тачіл палучше. До речі, там така ж паркувальна зона як і на Валовій тільки без людей працює.

Переходити доводиться широченні вулиці. Знову ж таки повно підземних переходів і багато де люди перебігають як і в нас.
Хоча мушу зауважити, що також є трохи острівків безпеки.

Чесно кажучи я б там не жив. І зарплата в 700-1000 євро мене не змусила б туди переїхати. Похмуро якось там.

В супермаркетах я пізнав буквально 10 товарів. Не знаєш що купувати. Все не таке. Білоруське, російське, казахське. Хоча була Активіа, Кола, жуйки, польські яблука, Нутелла, Несквік і невідомо чому заліплені() батончики шоколадні.
Ціни як я вже казав такі ж самі як в нас.
2.



Проблема паркування теж є. Звісно на центральних вулицях цього нема, бо ГКЧП і всякі там контррозвідки працюють пильно, але на бічних твориться такий самий ппц як і в нас.

В Мінську є маршрутки. Переважно Спрінтери і тазіки-Газельки.
Проїзд вартує більше ніж в автобусі. Вони ганяють по різних смугах.
Зі шторами, файликами і т.п. Ваділи теж в будь якому прікіді.

Звісно про якусь нову архітектуру не йдеться взагалі.
Декілька московсько-київських БЦ і ТЦ останніх років з дешевих матеріалів без будь якого стилю і задуму.

Білбордів в них буде трохи менше ніж в нас, але загалом реклами багато.
На дахах, розтяжки над дорогами, на фасадах, і т.д.
3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.


11.


12.


13.


14.


15.


16.


17.


18.


19.


20.


21.


22.


23.


24. Ось це взагалі здуріти:
люди вивалюються в потік машин якому горить зелене!


25. Для порівняння Варшава:


26.


27.


28. Підхід до будівництва велодоріжок:
- возлє озєра
- чєрєз парк
- по мікрарайону

Тобто це для тих, хто хоче покататися.
Як вид транспорту для пересування по місту не розглядається.


29.


30.


31.


32.


33.


34.


35.


36. Чудовий нерегульований перехід через 6 смуг


37.


38.


39.


40.


41.


42. Що ця табличка мала б означати? Це інформація для пасажирів? ДАІ? Механіків?


43.


44. А тепер увага! Ні-ні, я не про номінал купюри. Придивіться уважно!







Tags: репост, транспорт
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 20 comments