alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Проект освітлення пішохідних переходів у Львові


На наших дорогах повно нерегульованих пішохідних переходів. Не відкрию Америки, якщо скажу, що їхнє освітлення є дуже важливою складовою безпеки руху. Пішохід, наближаючись до зебри, бачить світло автомобільних фар здалеку і помилково вважає, що водій бачить його так само добре. Але насправді, водій не побачить пішохода на зебрі доти, доки його не освітять фари і часом це може бути занадто пізно, щоби встигнути загальмувати та уникнути зіткнення. І саме тому дуже важливо освітлювати самі пішохідні переходи - це заздалегідь привертатиме увагу водіїв та дозволить раніше побачити, що на ньому відбувається.
На цьому закінчую ліричний вступ та переходжу до конкретики. Мирослав Голяк на форумі Skyscrapercity виклав свій чорновий проект "Програми підвищення безпеки дорожнього руху на нерегульованих пішохідних переходах міста". Далі - текст Мирослава.

Пропонується зробити на пр.Чорновола експеримент і освітити один пішохідний перехід за таким принципом.
В якості досвідченого та надійного постачальника таких джерел й систем освтілення можу запропонувати відому компанію Swarco, з якою у Львова вже наявний досвід співпраці в галузі інтелектуальних систем керування рухом. Крім них вони також пропонують системи освітлення пішохідних переходів з наступною принциповою схемою роботи:


Така схема роботи й розташування джерел світла повністю відповідає порадам авторів ДБН. Вона створить ефект чіткого освітлення самого переходу й вирішить головне завдання - забезпечити видимість пішоходів на переході. Встановлення блимаючих знаків (як на вул.Липинського) таку задачу вирішує лише частково - адже водій звертає увагу на сам знак, а не на наявність пішоходів на дорозі.

Хочу зауважити, що встановлення таких систем освітлення крім відповідності порадам фахівців ще й одночасно ніяк не суперечить чинним нормам ДБН, адже ними регульовано лише освітленість переходу, а не кількість, вид чи схему розташування джерел світла.

На наступному фото видно результат роботи системи освілення від компанії Swarco (фото взяте з офіційного веб-сайту компанії):


Це повністю узгоджується з авторами відповідних кусків ДБН, тож не бачу жодних причин чому б цього не зробити.

Відомо, що світло, яке відрізняється по колірності від загального вуличного освітлення, має додаткову сигнальну дію. Колірну тональність освітлюваного простору визначає колірна температура джерела світла, тобто джерело світла в освітлювальному приладі на пішохідному переході повинно відрізнятися по колірній температурі від інших джерел світла, що освітлюють проїжджу частину, створюючи ділянку, що відрізняється по колірності.
Відомо, що водії краще розрізняють пішоходів, коли ті з'являються у якості світлих об'єктів на темному фоні (тобто при позитивному контрасті). Цього можна досягти, якщо вуличний світильник розташувати між водієм і пішоходом, причому так, щоб його світло падало у напрямі руху автомобіля.
Для того щоб уникнути засліплення водіїв, що рухаються в зустрічному напрямі, яскравість світильників в їх сторону необхідно суворо обмежити. Увесь комплекс перерахованих вимог є здійсненим лише за допомогою спеціальних світильників, розроблених спеціально для освітлення пішохідних переходів.

(Мисюк Ю.П. ЗОВНІШНЄ ОСВІТЛЕННЯ МІСТ ТА БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ)

В якості цілі для експерименту я пропоную пішохідний перехід на пр.Чорновола 12. Він нерегульований, погано освітлений й на ньому трапляються наїзди на пішоходів та велосипедистів:


В разі успіху експерименту (зниження кількості ДТП) й соціального схвалення можна внести такий проект як одну з вимог при проектуванні пішохідних переходів в рамках ремонтів та реконструкцій доріг.




UPD. Ось тут можна побачити список переходів, які пропонується підсвітити.

Tags: проект, інфраструктура, ініціатива
Subscribe
Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 43 comments