alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Деякі думки стосовно ДВН-ів та озеленення


Деякі думки стосовно будівельних норм, якими нормується озеленення вулиць наших з вами міст. Ось, для прикладу ДБН В.2.3-5-2001 "Вулиці та дороги населених пунктів". Його 8-й розділ якраз стосується озеленення вулиць і доріг. Починається цей розділ дуже оптимістично:

Зелені насадження на вулицях, дорогах і площах повинні забезпечувати захист населення від шуму, пилу, вихлопних газів, покращувати мікроклімат (підвищення вологості, створення тіні), відповідати архітектурно - художнім вимогам і умовам безпеки руху (видимості транспортних засобів, пішоходів і засобів регулювання). Асортимент деревно - чагарникових порід повинен підбиратися відповідно до
місцевих грунтово - кліматичних умов, володіти шумозахисними властивостями, пилегазостійкістю, декоративністю, задовольняти вимоги РСН 183.
Залежно від призначення та ширини вулиць і доріг, інтенсивності руху транспорту та пішоходів, а також транспортно - планувальних рішень може застосовуватись однорядне насадження дерев у лунках на тротуарі, рядове насадження дерев на газонних смугах уздовж проїзної частини (однорядне і багаторядне), суміщене рядове насадження дерев із груповим та рядовим насадженням чагарнику, суміщене
рядове насадження дерев із груповим і одиничним насадженням дерев і кущів, бульвари, сквери, палісадники, зелений живопліт.


Однак далі йде таблиця, яка розписує відстані від дерев та кущів до різних об'єктів. Ось вона -

Перше, на що звертаєш увагу, це те, що вулична рослинність поділяється лише на дві категорії - дерева та кущі (чагарники). І якщо з кущами більш-менш зрозуміло, то в категорію "дерева" потрапляють одночасно і 30-метрові тополі і невеликі клени з акуратною кулястою кроною. Як на мене, це очевидно не дуже правильно. Можливо варто розбити категорію "дерева" на повнорозмірні та декоративні з перерахуванням видів дерев, які відносяться до кожної з категорій?

Ще одні норми, в яких йдеться про озеленення міст - ДБН 360-92** "Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень"
В ньому у 5-му розділі теж є табличка, у якій розписані відстані від дерев та кущів до різних об'єктів. При чому, деякі цифри у ній відрізняються від аналогічних у вищезгаданому ДБН В.2.3-5-2001 "Вулиці та дороги населених пунктів". Наприклад - відстань від дерева до краю проїзної частини згідно ДБН В.2.3-5-2001 має бути 2 м, тоді як згідно ДБН 360-92** - вже 4 м. Цікаво, яка з цих цифр є правильнішою та обов'язковішою до дотримання? :) Але повернімося до таблички у ДБН 360-92**.

Згідно неї, дерева на міських тротуарах можуть рости лише на відстані 5 м від фасаду будинку та 4 м від краю проїзної частини. Тобто, щоби на тротуарі можна було висаджувати дерева, його загальна ширина повинна становити мінімум 9 м. Зрозуміло, що ця цифра закладена із думкою про оглядовість вулиці для водіїв та інсоляцію будинків, але цілком очевидно, що в містах із щільною європейською забудовою на кшталт Львова дотримання цих норм є досить проблематичним. По суті, левова частка дерев, що ростуть в центральній частині Львова ще з часів Польщі, порушує вимоги наших будівельних норм. Але на що перетворилися б наші вулиці, якби комусь прийшло в голову привести їх у сувору відповідність нашим ДБН-ам? Лише голе каміння, розпечене літнім сонцем та вуличний пил, жодної тіні. Чи приємно було б жити у такому місті? Мабуть ні. Виходить, що австрійці чи поляки, які не були знайомі з нашими будівельними нормами, могли 100 років тому будувати красиві затишні міста, а в нас з нашими ДБН-ами виходять лише нескінченні сихови з троєщинами.

Стосовно останньої таблиці, я думаю, варто було б переглянути в сторону зменшення відстані від дерев до фасадів будинків та краю проїзної частини та додати до переліку рослин категорію "декоративне дерево" з м'якшими вимогами щодо відстаней. Або принаймні додати примітку, що у випадку фізичної неможливості дотримання норм (наприклад в щільній історичній забудові) дозволяється відступ від них після розгляду питання місцевою виконавчою владою, адже всі можливі випадки у нормах не передбачиш, а наявні вимоги подекуди просто не лишають шансу зробити місто затишним та зручним для життя. А так шанс міг би з'явитися.



Tags: озеленення
Subscribe

  • Спільнокошт велопарковок

    Зараз розкажу вам про ще один актуальний спільнокошт. Якщо ви регулярно їздите містом на велосипеді, то мабуть стикалися із ситуацією, коли у…

  • Спільнокошт озеленення-2021 - є ідея

    Друзі, якщо ви скучили за спільнокоштами озеленення, то в мене є для вас хороша новина - ми знову збираємо гроші на висадку нових дерев. Важливо,…

  • Збираємо на заміну платана

    Думаю, ви пам'ятаєте прекрасні платани, яки ми завдяки спільнокошту посадили на проспекті Чорновола. Торік крайнє від залізничного мосту дерево…

Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 12 comments

  • Спільнокошт велопарковок

    Зараз розкажу вам про ще один актуальний спільнокошт. Якщо ви регулярно їздите містом на велосипеді, то мабуть стикалися із ситуацією, коли у…

  • Спільнокошт озеленення-2021 - є ідея

    Друзі, якщо ви скучили за спільнокоштами озеленення, то в мене є для вас хороша новина - ми знову збираємо гроші на висадку нових дерев. Важливо,…

  • Збираємо на заміну платана

    Думаю, ви пам'ятаєте прекрасні платани, яки ми завдяки спільнокошту посадили на проспекті Чорновола. Торік крайнє від залізничного мосту дерево…