alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Стокгольм у деталях


Сьогодні перша частина розповіді про Стокгольм - про різні деталі міського середовища, які найбільше звернули на себе увагу.
Але для початку трохи загальної інформації. Стокгольм є найбільшим містом та столицею Швеції і проживає у ньому близько 900 тис. мешканців (агломерація понад 2 млн.). Причому дуже суттєвий приріст населення відбувся після Другої світової, коли вся Європа лежала в руїнах і Швеція, що під час війни зберігала нейтралітет та уникнула руйнувань, отримала величезну фору і стала дуже привабливим місцем для заробітчан з Австрії, Німеччини та інших країн. Але годі переповідати вікіпедію - краще перейду до власних вражень.

1. Перше, на що відразу ж звертаєш увагу ще в аеропорту - тротуари взимку тут посипають не піском, а дрібною гранітною крихтою. Коли сніг тане, її не носить вітром, як пісок та не змиває дощем в каналізацію, забиваючи її. А коли остаточно встановиться тепла погода, містом проїдуться спеціальні машини та зберуть всю цю крихту у контейнери до наступної зими.


2. Подекуди цих камінців розсипано стільки, що не видно самого тротуару.


3. Автостанція Стокгольма здивувала повною відсутнісю лавок. Особливо відчутно це було на зворотньому шляху до аеропорту під час годинного чекання о другій ночі.


4. Ще одна дуже характерна риса Стокгольму - зрізані кути перших поверхів будинків для більш зручного проходу пішоходів. Верхні поверхи при цьому спираються на колону на куті чи нависають консольно.


5. Ще приклад.


6. І ще.


7. І ще.


8. Часом будинки нависають не лише над кутом вулиці, а й над цілим тротуаром, ховаючи його у колонаду.


9. І у окремих випадках можна побачити таке.


10. Чи таке.


11. Або ось таке.


12. Майстер-клас від шведських будівельників на тему "Як організувати будмайданчик в щільній забудові, не перекриваючи рух на вулиці".


13. Схожа штука в іншому місці - будиночки будівельників стоять на платформі на колонах. Рух вулицею під ними відбувається в звичному режимі.


14. Взагалі Стокгольм дуже тривимірне місто - він стоїть на островах з досить сильним рельєфом, причому рельєф цей тут, схоже, вважають не перепоною, а джерелом різноманітних можливостей. Тому тут на кожному кроці можна зустріти будинок, що врізаний в гранітну скелю.


15. Чи пішохідний міст, перекинутий з однієї зі скель на дах сусіднього будинку.


16. Чи тунель в скелі, на якій стоять житлові будинки.


17. Ще перетин вулиць в різних рівнях.


18. Вид здалеку.


19. Ще одне схоже місце.


20. Взагалі тут стає очевидним, з кого саме свого часу змальовували російський Петербург.


21. Пішохідна вулиця прямує до воріт парламенту Швеції та далі до старого міста, про яке буде окремий пост. Прохід крізь ворота парламенту абсолютно вільний - навіть вночі. Хоча охоронці присутні.


22. В старому місті повно вуличок ось такої ширини.


23. В багатьох вікнах на підвіконні стоять світильники. Ввечері дуже красиво. А ще мало де висять штори.


24. Початково планував написати про непарадну Швецію за прикладом ось цього посту, але вже по поверненні зрозумів, що на цілий пост матеріалу явно не набирається. Чи то Швеція занадто ідеальна, чи то я дивився на неї крізь надто рожеві окуляри... Ну ось тут хтось прямо в сквері запаркувався.


25. ЛКП Зелений Стокгольм за роботою. Підрізають кущі ручними пилками.


26. Ось тут по деревах пройшлися.


27.


28. Деколи якість формування крон справляє враження.


29. Протикутовитоптувальний захист в парку.


30.


31. Дуже здивувало, що тут практично ніколи не ховають ринви у каналізацію - майже завжди вини виходять на тротуар. Деколи знизу роблять металеву підкладку.


32.


33.


34. Деколи використовують ось такі решітки для відокремлення листя. Переважно в нових будинках.


35. Під час реставрації вікон, їх закривають ось такими пімамідками, щоби порохи не летіли назовні, а в середину приміщення не потрапляли холод та волога.


36. Знаки кріпляться на ось таких зигзагоподібних кронштейнах.


37.


38.


39. Дуже часто можна побачити на машинах ось такі додаткові фари. Все-таки Швеція країна північна і взимку світловий день може тривати лише кілька годин.


40. Паркувальна смуга. Мабуть неможливо знайти фото вулиці, де б в кадр не потрапило хоч одне Вольво чи Сааб.


41. Взагалі шведи досить-таки автомобілізовані та полюбляють великі машини, в т.ч. американські. Тут можна зустріти парковки посеред бульварів чи на центральній площі.


42. На вікнах багатьох будинків можна побачити ось такі маркізи. Спочатку я дивувався для чого вони, адже Швеція - не Іспанія, але мені пояснили, влітку сонце не сідає взагалі, а спати-то треба.


43.


44. Будівельне сміття складають у такі великі і дуже міцні торби. Потім приїде вантажівка з маніпулятором, та забирає її.


45. Дуже розвинена система громадського транспорту. Є метро, трамвай, автобуси.


46. Зупинка. Скло суцільне без щілин, є додаткова стінка спереду для захисту від вітру.


47. Трамвайна зупинка.


48.


49. Справила враження ось ця річ. Під час будівництва мосту через протоку сухе дерево не зрізали, а залишили, ще й підсвітивши додатково. Тепер його силует під естакадою виглядає, наче сюрреалістична скульптура.


50. Не люблю нашої звички тулити МАФи на кожний вільний клаптик газону. Але й у відповідь на риторичне питання "Де в цивілізованому світі будують кіоски???" можу показати це фото зі Стокгольму. Таки будують.


51. Залізничний рух тут надзвичайно напружений. Міжміські потяги та електрички з центрального вокзалу відходять практично кожних 2-3 хвилини, а потяги метро ще частіше. Зараз йде робота над побудовою підземної станції приміських електричок, яка стане 4-м підземним рівнем під трьома метро-рівнями та дозволить розвантажити центральний вокзал, який зараз є вузьким місцем всієї країни.


52. Попри акуратність водіїв та розвиненість велоінфраструктури, щонайменше 80% роверистів їздять у шоломах.


53. Шведи, до речі, дуже люблять ретроавтомобілі. З подивом дізнався, що найбільший в світі фестиваль американських ретроавтомобілів щороку відбувається саме в Швеції, а не десь в Техасі чи Каліфорнії, як можна було очікувати.


54. На одній з площ по вихідних розкладається блошиний ринок.


55. Асортимент книжок.


56. Ще дуже дивна особливість - у Стокгольмі чомусь дуже часто гублять шапки та рукавиці. Таку картину бачив по десять разів на день у різних місцях.


57. Так вони і лежать, чекаючи, поки власники про них згадають.


57. І трохи про людей. Чомусь очікував побачити у одязі шведів багато яскравих кольорів - думав, що північ, все сіре, хочеться яскравих плям... Але одягаються всі дуже стримано.


58. Єдині, хто одягаються яскраво, це фізкультурники. До речі, відразу відчувається, що шведи чимало уваги приділяють здоров'ю - на вулицях неймовірна кількість бігунів, дуже часто зустрічаються тренажерні зали, в яких завжди повно народу. Як наслідок, повних людей на вулицях майже немає. Навіть сивочолі чоловіки та жінки дуже спортивні та підтягнуті.


59. Людей такої комплекції за майже тиждень бачив не більше десятка.


60. Вихідний день на одній з центральній площ.


61. По вихідних до набережної пристає пароход з Петербургу і набережна Стокгольму наповнюється ось такими персонажами.


62. А ще у Стокгольмі чимало циган. Вони з'явилися тут відразу після вступу Румунії в Євросоюз та окупували всі входи до магазинів та вагони метро. І якщо в нас прохачі співають релігійних пісень, то у атеїстичній Швеції вони просто брязкають монетами в пластиковому стаканчику та скрипучими голосами викрикують "Хей-хей! Хей-хей!" ("Хей" по-шведськи - "добрий день"). Толерантні шведи подають. Дуже швидко це набридливе "хей-хей" на кожному кроці починає добряче напрягати.


63. Ось такі справи. Дякую всім за увагу і вибачайте за сумбурність викладу :)







Дивіться також:

Непарадна Німеччина


Tags: стокгольм, швеція
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 42 comments