alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Залізнична Швеція


Недавня поїздка на експресі Крюківського вагонобудівного заводу до Києва нагадала про бажання розповісти детальніше про шведську залізницю, послугами якої мені якось випала нагода скористатися. У цьому пості будуть фотки потягів, вокзалів, перонів, а також трохи суворих шведських пейзажів. Запрошую до перегляду.

1. Так виглядають під'їзні шляхи до центрального вокзалу Стокгольма. Залізниця в Швеції з'єднює практично всі великі міста і має дуже велике значення. Із загальною довжиною колій у майже 13 тис. км це вона є 21-ю за розміром в світі. Причому майже всі шляхи сходяться тут у Стокгольмі, утворюючи дуже напрожений транспортний вузол - потяги тут проходять практично щохвилини, деколи по кілька одночасно. Щоби хоч трохи розвантажити центральний вокзал, зараз активно будують тунель та підземну станцію для регіональних електричок.


2. А ось і сам залізничний вокзал Стокгольма, точніше та його частина, що знаходиться прямо над коліями. Нижче колій, в свою чергу, знаходиться кількарівнева станція метро, куди сходяться потяги з різних гілок.


3. Збоку від колій знаходиться основна будівля вокзалу, збудована 1871 року. Таксі стоять наче під лінійочку і чомусь ніхто не накидається з бубонінням "таксі... таксі недорого..." на людей, що виходять з вокзалу на вулицю.


4. Перед входом до станції стоїть пам'ятник шведському інженеру Нільсу Ерікссону, який дуже багато зробив для будівництва шведської залізниці.


5. Пройдемо всередину.


6. Інтер'єр вокзалу.


7. Цікаво, що спочатку колії заходили прямо всередину будівлі, але під час реконструкції 1925-27 років їх перенесли вбік на їхнє теперішнє місце.


8.


9. Виходимо на перон, де чекає на відправлення швидкісний потяг Х 2000 до Гетеборга.


10. Ці потяги вже не нові - з 1990 року їх випускає шведська фірма Kalmar Verkstad.


11. Його робоча максималка становить 210 км/год, при цьому у 1993 році зцепку з лише двох головних вагонів вдалося розігнати до 276 км/год.


12. Борти експресу прикрашає логотип державного оператора пасажирських перевезень - SJ AB, який є основним пасажирським перевізником Швеції. Є також і регіональні приватні залізничні перевізники. Основним вантажним перевізником є державна Green Cargo.


13. Номер вагона показує табло вмонтоване в двері.


14.


15. Самі перони, як бачите, облаштовані дуже скромно - жодного полірованого граніту та інших понтів. Це при тому, що граніту в Швеції взагалі-то навалом.


16. Кінець перону.


17.


18. Люди на пероні в очікуванні потяга. Зважаючи на завантаженість вокзалу, посадка проходить значно швидше ніж в нас. Наскільки я розумію, тут неможлива наша ситуація, коли спочатку вагони до перону за годину до відправлення притягує маневровий тепловоз, потім вздовж них неспішно проходить обхідник з молотком і вже після цього починають чіпляти основний локомотив. Потяги приходять повністю готові до відправлення, відчиняють двері і стоять від сили 10 хвилин, а то й менше.
При цьому пасажири не приходять на перон заздалегідь - весь натовп, що на фото, зібрався буквально за кілька хвилин. Мабуть, це можливо в тому числі і завдяки добре налаштованому громадському транспорту, завдяки якому можна добре спланувати час поїздки без запасу на "а раптом шо". Процес посадки теж відбувається спокійно і без зайвої метушні.


19. Крім денних швидкісних потягів є тут і більш звичні нам нічні потяги зі спальними полками (хоча і зовсім інші по якості). Їздять вони вдвічі повільніше за денні експреси і тягають їх в тому числі і такі заслужені локомотиви ASEA, які вироблялися з 1967 по 1988 роки. Взагалі в Швеції працює досить багато потягів такого поважного віку, які при цьому виглядають так, ніби їх щойно викотили з музею на прогулянку.


20. Ось цей потяг зібрався у рейс Стокгольм-Осло і на фото якраз видно готового до роботи машиніста з професорським обличчям, що прямує до локомотиву.


21.


22.


23. До сусідньої колії тим часом підкочується ще один такий самий потяг.


24.


25. Вхід до вагону. Якщо я правильно розумію, взимку з цих щілин на сходинку має дути гаряче повітря.


26. Над коліями височіє стокгольмський конгрес-хол.


27. Навігація.


28. Сюди ж на центральний вокзал поки приходять і приміські потяги, такі як ця Alstom SL X60


29. В них на носі вже логотип локального перевізника - Storstockholms Lokaltrafik.


30.


31.


32.


33.


34.


35. Вокзал Стокгольма знаходиться біля води і в одну зі сторін потяги відразу з нього виїжджають на міст, де їдуть зовсім поряд з автомобілями. Є, до речі, і такі двоповерхові потяги Alstom.


36.


37. Здалеку це виглядає так.


38. Вдень тут ходять лише пасажирські потяги. Вантажні пропускають вночі.


39. А тепер трохи фоток з поїздки експресом зі Стокгольма до Мальме спільно з grishasergei. 6:20 ранку - потяг підходить до перону.


40. Несправні двері промарковано яскравою наклейкою.


41. Рушаємо. За вікном пливуть краєвиди.


42. Одна з проміжних зупинок. Потяг зупиняється досить-таки часто, але зупинки дуже короткі, деколи буквально до пів-хвилини. Хтось зайшов, хтось вийшов - двері відразу закриваються і потяг їде далі, дуже динамічно набираючи крейсерську швидкість.


43. Дорогою просто неймовірна кількість озер різного розміру. Повороти профільовані і часом здавалося, що якби не скло, то можна було б дістати рукою до криги - так близько до берега проходили у деяких місцях рейки.


44. Після кожної зупинки вагоном проходить провідник та перепитує в новоприбулих пасажирів, чи немає в них в подальшому пересадки на інший потяг. Робиться це, аби в разі запізнення притримати той потяг на пероні та дати можливість пасажиру встигнути на нього. grishasergei розказав, що якось і йому це дуже стало в нагоді.


45. Кілька разів за поїздку вагоном проходять контролери та перевіряють квитки. Дуже повеселила історія про одного чувака, який багаторазово їздив зайцем зі Стокгольма до сусіднього міста, закрившись у вагонному туалеті. Годинку посидів на унітазі - і вже на місці.


46. Пішли трохи прогулятися потягом. Ось вагон-ресторан. До речі, шкода, що ніде не вказується швидкість руху. Але по відчуттях швидкість таки побільше, ніж в нашого експресу нашого крюківського експресу.


47. Милі деталі.


48. Пасажирські місця виглядають так. Спокійні тона та деталі з дерева чи під дерево - підвіконня та підлокітники. Крісла протилежних рядів розвернуті в різні сторони.


49. Чим далі вглиб суші, тим більше снігу довкола.


50. Кілька разів несподівано траплялася така картина. Одного разу встиг сфоткати.


51. Вже не пригадаю, що це за місто.


52.


53. Приміські електрички змінюють ліврею.


54. Знову пейзажі.


55. Знову озера.


56.


57. Це, здається, Норрчопінг - одне з трьох шведських міст з трамвайною системою. Населення 87 тис., між іншим. Кого вони там возять тим трамваєм?


58. Раритети на сусідніх коліях.


59. Цей локомотив випускався взагалі чи не з 1950-х.


60. В дорозі можна погортати рекламний журнал. Ну і куди ж у Швеції без Карлссона, що живе на даху :)


61. Ще трохи пейзажів.


62. І ось ми вже на пероні у Мальме. Відстань близько 550 км потяг подолав трохи більше ніж за 4 години. Квитки в обидва боки на середину тижня, куплені заздалегідь, коштували 800 крон. На вихідних дорожче. (Один долар США коштує 8 крон). Купити квитки, звісно, можна через інтернет, роздрукувавши їх на принтері. В нас вже теж так можна на деяких потягах, що тішить.


Принагідно дякую grishasergei за компанію та цікаві розповіді і рекомендую всім почитати також і його пост про шведські потяги - там дуже багато фоток зсередини майже всіх типів потягів - і нічних, і двоповерхових. Дуже рекомендую.

Дивіться також:

Прогулянка сучасним районом Стокгольма (ч. 2)


Прогулянка сучасним районом Стокгольма (ч. 1)


Стокгольм у деталях


Шматочок щастя


SWEDEN Railways at Skyscrapercity




Tags: залізниця, стокгольм, техніка, транспорт, швеція
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 29 comments