alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Все згідно інструкції


Нещодавній пост про висадку пасажирів з трамваю під час затору викликав справжній шторм у коментарях. Багато хто дуже активно захищав позицію, що все треба робити лише згідно інструкцій та висаджувати пасажирів лише на визначених зупинках і взагалі суперечка про цей конкретний випадок переросла у філософське протистояння порядку та вседозволеності з посиланням на Німеччину та інші країну, які вважаються еталоном порядку.
Особисто я вважаю, що правила дуже важливі і аж ніяк не пропагую анархію, але з іншого боку всі правила пишуться людьми на основі їхнього досвіду і неможливо передбачити абсолютно всі можливі нюанси. В кінцевому підсумку рішення є за людиною, яка приймає його у конкретній ситуації та несе за свої дії відповідальність. Адже сліпе слідування інструкції без врахування реальних обставин також може призвести до неприємностей. В цьому плані дуже показовим є катастрофа швидкісного потягу ICE у німецькому місті Ешеде 1998 року.

1. Швидкісні потяги ICE-1 виробництва концерну Siemens з максимальною швидкістю під 300 км/год. почали курсувати Німеччиною на початку 1990-х.


2. Однією з особлвостей конструкції потяга була збірна конструкція колеса, яке складалося з металевих основи та ободу, з'єднаних між собою гумовою прокладкою, яка забезпечувала дуже велику плавність ходу та комфорт пасажирів. Однак недоліком такого рішення було те, що метал зовнішніх ободів від постійних пульсуючих деформацій. Контроль стану цих ободів здійснювався лише візуально, однак він не давав можливості виявити мікротріщини, що утворювалися у металі та послаблювали його.


3. І ось під час рейсу з Мюнхена до Гамбурга один обід одного з коліс розірвався під час руху на швидкості 200 км/год. та пробив підлогу одного з купе. Пасажир цього купе, побачивши це, звісно, дуже перелякався, але не став зупиняти потяг стоп-краном, а пішов шукати провідника. Провідник знайшовся за кілька вагонів від місця події. Однак, вислухавши розповідь пасажира, провідник відмовився зупиняти потяг, адже, згідно інструкції, він мав спочатку на власні очі оглянути проблемне місце. Весь цей час, поки пасажир шукав провідника, пояснював йому ситуацію та потім йшов з ним назад до купе, потяг мчав зі швидкістю 200 км/год. зі шматком металу, що стирчав з-під днища. Якраз в момент, коли провідник вже підходив до пошкодженого місця, цей металевий шматок зачепився за стрілку і потяг злетів з рейок. Загинула 101 людина.


4. Всі діяли згідно інструкції. Пасажир пішов інформувати провідника, провідник проявив відповідальність та пішов на власні очі дослідити проблему. Однак результатом цього ходіння стала загибель 101 людини.


5. Згодом один з пасажирів, що вихив у катастрофі, власним коштом встановив поряд з місцем катастрофи пам'ятний знак.


6. Ще згодом вже сам Дойчебан поставив поряд ще один меморіал з іменами загиблих.


7. Довкола меморіалу висадили дерева на честь загиблих. Ось така історія. Після аварії було проведено грунтовне розслідування одним з наслідків якого стала зміна конструкції коліс потяга, які знову зробили суцільно металевими.


8. Ось ще відео з розповіддю про катастрофу.







Tags: залізниця, катастрофа
Subscribe
Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 35 comments