
Розкажу трохи детальніше про вроцлавські трамваї. Трамвайна мережа 630-тисячного Вроцлава є однією з найбільших у Польщі - загальна довжина колій складає 258 км, в місті є 225 трамваїв, 74 з яких низькопідлогові та 22 маршрути. Ширина колії 1435 мм.
1. Ось карта міських трамвайних маршрутів.
2. В місті працюють вагони разних марок та років випуску, найстарші з яких ось ці Konstal 105Na, що випускалися у польському Хожуві з 1979 по 1992 рік. Таких тут є 60 двовагонних складів.

3.

4. Починаючи з 2003 року вагони з попередніх фотографій почали модернізовувати у Вроцлаві на фабриці Protram. Після модернізації вони виглядають так і теж ходять парами по два вагони Таких модернізованих систем в місті є близько 90 штук.

5. Це фото ви вже бачили, на ньому крім вагонів добре видно так звану віденську зупинку - припідняту до рівня тротуару проїжджу частину, яка по-перше робить більш зручною посадку та висадку пасажирів, а по-друге - привертає до зупинки увагу водіїв та змушує їх зменшувати швидкість.

6. Може здатися, що автомобільний рух на цій вулиці дуже слабкий, але це не так. Це фото з попереднім розділяє буквально хвилина часу.

7. Вказівник з номерами маршрутів на зупинці.

8. Несподівана картина - водій виходить з кабіни та вручну переводить стрілку. Бачив таке кілька разів в різних місцях. Відразу пригадалося, як Дем'ян Данилюк колись обурювався з приводу такого у Львові, мовляв, он які ми відсталі. А от на тобі :) Вроцлавські вагоновожаті навіть монтировку далеко не ховають - возять її просто у передньому бампері (в старіших вагонах, звісно)

9. Еволюційним розвитком попередньої моделі став трьохсекційний Protram 205 WrAs місцевого виробництва. Таких в місті є 26 штук.

10. Як ви вже, мабуть, помітили, вроцлавським трамваям притаманні біло-блакитні кольори. З нанесенням на кузов похилої лінії тут справилися.

11. Але при цьому тут не соромляться обклеювати вагони рекламою з ніг до голови, лишаючи відкритими лише ніс та корму.

12.

13. Є у Вроцлаві і ось такі схожі на комаху трамваї Шкода.

14. Ці вагони вже п'ятисекційні і є двох різних модифікацій - Škoda 16T та Škoda 19T 2006 та 2010 років випуску відповідно. На перший погляд вони є дуже подібні і спочатку я не зрозумів, в чому прикол, але є принципова відмінність - другий має двері з обох боків кузова та дві кабіни.

15. Якщо стояти з правильного боку, то відрізнити можна за наявністю стопсигналів на передку та пантографу на центральній секції.

16. Таких трамваїв у Вроцлаві є 17 односторонніх та 31 двосторонній.

17. Односторонній варіант.

18.

19. А найновішими трамваями у Вроцлаві і першими зі 100% низкої підлоги є трьохсекційні Pesa Twist, які надійшли до міста буквально цього року.

20. Поки їх є 6 штук.

21.

22.

23.

24. А тепер про інфраструктуру. Звісно, що всюди, де дозволяє ширина вулиці, трамваї ходять по виділеним лініям.

25. Зупинки обладнані двосторонніми табло.

26. Під табло кріпиться роутер міського вай-фаю.

27. Апарат з продажу квитків. З тарифами та типами квитків можна ознайомитися тут.

28. Часто вулиці з трамвайним рухом виглядають так - біля рейок викладено грубу бруківку, смуги руху автомобілів вистелені асфальтом. Результат - кожен їде своїю смугою і не пхається де не треба.

29. Ну, майже кожен.

30. Перевага громадського транспорту в такій ситуації очевидна.

31.

32. Зупинка біля вокзалу.

33. Особливо наочно перевагу трамваїв видно під час години пік - авто стоять у заторі, тим часом як трамваї безперешкодно проносяться повз.

34. Для машин, до слова, є кількарівневі розв'язки, однак, без зупинки проїхавши таким чином одне перехрестя, вони хвилину потому потрапляють у корок на іншому.

35.

36. В цьому місці трамвайні колії огинають квартал з двох боків.

37.

38. Подалі від центру ширина вулиць дозволяє відділяти колії від дороги смугами дерев.

39. Тим часом на вузьких центральних вуличках є ось такі односторонні колії. На фото №4 те ж саме місце.

40. Перехрестя.

41. А ще у Вроцлаві дуже багато покинутих трамвайних рейок, що раптово обриваються.

42. Ці рейки лишилися ще від німців.

43. Деякі такі місця показують, як змінилася трамвайна мережа.

44. В інших випадках змінилася не лише мережа, а й міське планування, як у цьому місці, де рейки просто втикаються в будинок, побудований поперек колишньої вулиці.

45. Ось така картина.

46. До речі, автобуси у Вроцлаві жовто-червоні. Багато Солярісів, є Вольво та Мерседеси Цітаро.

47.

48. На цьому все. Дякую за увагу.

Дивіться також:
Трамваї Ляйпцига

Про мінський транспорт

Journal information