alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Справи транспортні


Трохи розкажу про ситуацію з конкурсом брендування громадського транспорту та деякі інші дотичні до теми транспорту новини.
Як ви, мабуть, пам'ятаєте, основна ідея конкурсу брендування громадського транспорту Львова було у тому, аби обрати стиль зовнішнього оформлення львівського транспорту, який в майбутньому став би однією з впізнаваних рис міського середовища та використовувався при закупівля нового рухомого складу, в першу чаргу трамваїв та тролейбусів. Конкурс проводився у два тури - спочатку був повністю відкритий збір ідей, а потім новий етап із зілученням професійних дизайн-студій.

1. В другому турі було подано десять пропозицій, які були виставлені на відкрите голосування в інтернеті. Переглянути всі ті пропозиції та результати того голосування можна тут. В тому голосуванні було відібрано трійку лідерів, які було подано для голосування журі разом з ще одним варіантом, який було окремо відзначено членами робочої групи.
Ось результати обох голосувань. Цікаво, що розстановка у голосуванні журі повністю співпала з голосуванням в інтернеті. Перше місце у обох голосуваннях посів розроблений у Львові варіант, але дуже близько до нього в обох голосуваннях опинилася пропозиція харківської дизайн-студії Графпром. Тому на робочій групі вирішили тестово нанести кожен з цих варіантів на одну з одиниць транспорту, щоби вживу оцінити, як вони виглядатимуть на вулицях міста.
На жаль, виникла затримка з виплатою призових учасникам конкурсу - підприємець, з яким була домовленість щодо покриття цих витрат, досі не зробив цього, хоча напряму і не відмовляється від взятих на себе зобов'язань. Сподіваюся, що ця ситауція ближчим часом таки вирішиться позитивно, тому поки обійдуся без конкретики, хоча враження в учасників вже, очевидно, дещо зіпсоване.


2. Варіант-переможець вирішили наносити на один з трамваїв, який зараз перебуває на капітальному ремонті в депо.


3. Ось схема нанесення фарби, розроблена фірмою Артпром (щоби не було домислів - оплату учасникам мали забезпечувати не вони). Зараз займаюся пошуком пропозицій по фарбі від різних виробників, наразі є кілька цінових пропозицій від представництва фірми Lankwitzer (німецький виробник, його фарбою, до речі, фарбують трамваї Електрон). Залежно від типу матеріалів, вартість фарби, потрібної для фарбування одного трамвая, коливається в межах від 266 до 311 євро.
Основний колір можливо буде не чисто білий, а світло-сірий чи світло-бежевий.


4. Щоправда, представники транспортних управлінь, які завжди запрошувалися на наради з цього питання і на початках займали позицію "як скажете, так і помалюємо", коли справа дійшла до конкретики, почали говорити зовсім інші речі - про особисті смаки, відсутність коштів, технологічну неможливість і взагалі непотрібність цієї затії - "Навіщо все це потрібно, якщо все вже давно придумано!". А що ж, власне, давно придумано?


5. В якості прикладу вже існуючої суто львівської кольорової гами громадського транспорту першим ділом наводилося жовто-зелене розфарбування, яке використовує Електрон. Не буду сперечатися - воно симпатичне і справді личить його машинам, але чи можна вважати його характерним лише для Львова?
Подивіться на це фото та спробуйте вгадати, де саме воно зроблене. Більшість тих, кому я показував його, починали намагатися вгадати вулицю - "Стрийська? Зелена?".


6. Хоча насправді це взагалі не Львів, а Хмельницький, який вже купив два електронівських тролейбуса і цілком може купити ще. Так само, як і будь-яке інше місто. Тобто жовто-зелена електронівска гама при всій повазі не може вважатися гамою міста, адже є стандартною гамою виробника.


7. Ось, до речі, фото з електронівського цеху, де вони відкапіталили тролейбус Шкода, також пофарбувавши його у свою заводську гаму. Як вам результат?


8. Коли жовто-зелена карта виявляється битою, транспортники, наче за соломинку, відразу хапаються за червоно-жовту ліврею трамваїв Татра. Ось вона, ісконно львівська колористика громадського транспорту! (фото звідси).
Хм, мені шкода вас розчаровувати, але цей варіант ще важче назвати візитівкою Львова, адже він десятиліттями був фактично стандартом розфарбування трамваїв на території всього колишнього СРСР. Практичному в кожному пост-радянському трамвайному місті і досі працюють пофарбовані таким чином трамваї.


9. Ось для прикладу. Харків.


10. Ось Запоріжжя.


11. Кривий Ріг.


12. Далі ще цікавіше - Челябінськ.


13. Хабаровськ.


14. Твєрь.


15. Краснодар.


16. Іжевськ.


17. Єкатеринбург.


18. Волгоград.


19. Владивосток.


20. І навіть Москва.


21. Особисто мені видається зовсім недоречним, щоби колористика громадського транспорту, яка є однією з важливих рис міського середовища, ставала містком, який візуально поєднював би Львів з Челябінськом та Іжевськом. А ви що думаєте з цього приводу?


22. До речі дуже часто при закупівлі нового транспорту перелічені міста в пошуках власного обличчя відходять від загальнорадянського стандарту (приклад - нові трамваї Твєрі), тоді як львівські транспортники готові і далі його експлуатувати.


23. Зверніть увагу на використання трьох кольорів у розфарбуванні та велику кількість білого кольору, якого так бояться наші транспортники (і не лише вони).


24. Ось ще приклад використання білого кольору. Єкатеринбург.


25. Якщо глянути західніше - той ось новий трамвай у Талліні.


26. Ну і нікуди не подітися від трамваїв з німецького Ерфурта, які вже не один рік спокійно експлуатуються у Львові попри те, що білого кольору у їх розфарбуванні вистачає.


27. А тепер про ще один проект, який виник, як реакція на критику конкурсу брендування, яка дуже часто зводилася до "як розвалюху не фарбуй, все одно вона лишиться розвалюхою". Критика справедлива і звісно, що пошук стилю зовнішнього оформлення транспорту не заперечує собою необхідність його якісного утримання.
Саме тому виникла ідея запросити експерта з німецької служби Senior Expert Service. Ця служба займається пошуком спеціалістів, які мають великий досвід роботи у різних галузях і тепер, вже перебуваючи на пенсії, готові цим досвідом ділитися.
Днями між Львівською міскою радою та SES було підписано контракт і вже за тиждень до Львова на три тижні прилетить дипломований інженер Міхаель Шиндлер - спеціаліст в галузі двигунів, насосів, електрики, гідравліки та обробки металів. Має досвід роботи інженером на заводах MAN та Mercedes-Benz, судовим інженером на круїзному лайнері, але більшість часу (30 років) пропрацював у транспортному підприємстві Баден-Бадена, де керував ремонтним майстернями та займався закупівлею нового рухомого складу. Також, готуючись до львівського візиту, відвідав трамвайне депо Ерфурта, Карлсруе та Готи.
В нас він має оцінити оснащення та організацію роботи в ремонтних майстернях Львівелектротрансу, скласти список обладнання, якого не вистачає для якісного утримання транспорту та де його найкраще придбати, а також запропонувати своє бачення реорганізації роботи в депо.
Зрозуміло, що інерція тут величезна і якогось блискавичного результату чекати важко, але такий погляд зі сторони точно не зашкодить і, хочеться вірити, в перспективі допоможе львівським ремонтним майстерням працювати та виглядати не гірше за дрезденські чи будь-яке інші європейське.


Дивіться також:

Конкурс брендування громадського транспорту - пропозиції дизайнерів, голосування


Більшість фото трамваїв звідси.




Tags: техніка, трамвай, транспорт
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 21 comments