alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Мрії про львівське наземне метро


Дуже абстрактні думки про використання міських залізничних колій для організації міської електрички відвідували мене і раніше, але одного дня отримав у ФБ повідомлення від Олега Литвина, який підійшов до цієї ідеї більш грунтовно та написав про це статтю зі схемами можливих маршрутів. Він тоді питав моєї думки про то, але, оскільки я не є спеціалістом у цій галузі, то, думаю, краще викласти його думки та обговорити у коиентарях. Впевнений, що серед читачів знайдеться достатньо знавців залізничної справи.
Далі текст Олега Литвина:


Про ідею

Запропонована нижче ідея - це спроба поглянути інакше на можливість розвитку та функціонування транспорту у місті Львові. Такий підхід не є мегапопулярним у світі, але все ж зустрічається в різних містах на різних континентах - Сідней, Стамбул, Київ тощо. Суть ідеї в тому, щоб використати максимально ефективно ті ресурси які є в місті, і в найпростіший спосіб змінити місто. Мова йтиме про використання залізничної інфраструктури міста, як громадського транспорту.

Запропоноване нижче рішення не є вичерпним, а лише пропонує найкоротший шлях для зміни громадського транспорту у місті. Бо якщо не обмежувати себе наявними ресурсами, то Львів має всі можливості повністью бути охопленим залізничним міським транспортом, але для цього потрібно більше часу, грошей, волі та нестандартних рішень.

Якщо говорити про місто Львів, то весь наявний в місті громадський транспорт є привязаний до дорожньої інфраструктури, а запропонований проект є альтернативою, бо використовуватиме залізничні шляхи, що є в місті та його околицях. Залізничні колії - це незалежний шляхопровід, що в межах міста майже не перетинається із автошляхами, що забезпечує більшу мобільність мешканців, і навіть в паралізованому корками місті залишиться варіант для переміщенні із одного району міста в інший.

Ця ідея не є транспортною панацеєю для міста Львова, її реалізація миттєво не покращить транспортної ситуації, але дасть шлях та поштовх для розвитку громадського транспорту. Бо як зможете побачити нижче, проект покриває перважно північну половину міста, що зараз менш активно розвивається, тому менш критично потребує радикальних транспортних рішень. Але, на мою думку, це тимчасово і вже за кілька років така проблема стоятиме більш гостро, тож є шанс працювати на випередженя.

Запропонований проект - є поки тільки ідеєю, якій потрібно пройти довгий шлях до втілення і сторінка яку Ви зараз бачите, лиш перший маленикий крок до реалізації. Мета сторінки - висвітлити ідею та отримати відгуки про неї від львівян, а як вийде, то і від осіб, що можуть посприяти в її реалізації. Далі бажаю Вам трохи терпіння та очікую на Ваші відгуки.

Пропозиція "Львівська міська електричка або Львівське наземне Метро"
Зреалізувати в межах міста Львова на базі існуючої залізничної інфтаструктури 4 гілки міської електрички (наземного метро) згідно зазначеної мапи:


Де на кожній гілці повині курсувати потяги із інтервалом руху від 15 хв до 30 хв. Всі станції та зупики повинні бути обладанні окремими платформами із обмеженим доступом. Також давати можливість пасажирам безперешкодно пересідати із однієї гілки на іншу. Одним словом функціонувати так як, наприклад, метро в м. Київ але тільки наземне.

Аргументація

Як я згадувалось вище, наземне метро на базі залізничного транспорту може охопити все місто Львів і стати його основною транспортною артерію в питаннях пасажирських перевезень. Але на даний момент сітка залізничних колій охоплює достатньо лише північну частину міста. Тож для зменшення початкової вартості проекту, уникненню значного об’єму бюрократичних питань по виділенню землі та максимально швидкого створення бази для подальшого розвитку метро, пропонується саме такий формат гілок. Але залізнична мережа в місті є значно більше ніж може здатись у проекті.

Нижче подана карта, де є відзначені всі основні залізничні магістралі у Львові або не далеко біля міста. Окрім поданих на карті в місті ще є достатньо технічних колій які часом мають дуже цікаві та несподівані маршрути, але вони наразі не мають суттєвої ваги для нашого проекту.

Тож давай розглянемо залізничні колії на території міста та прилеглих до міста териоріях:


  • Залізнична станція Львів - це великий транспортний вузол із суттєвим пасажиро та вантажопотоком. До цього вузла сходяться із різних напрямків залізничні магістралі і значна кількість залізничних сполучень їх обслуговує. На мою думку вокзал має додатковий ресурс для його більш інтенсивного завантаження в перевезеннях.

  • На напрямках Львів-Мостиська, Львів-Красне та Львів-Стрий мають двоколійне сполучення із доволі щільним графіком використання шляхів як транспортними так і пасажирськими перевезеннями. Колія знаходиться у дуже доброму стані. При правильній роботі диспечерів та складеному розкладі, на мою думку, має ресурс для збільшення інтенсивності перевевення.

  • Напрями Львів-Сихів-Ходорів та Підзамче-Кам'янка-Бузька мають одноколійне сполучення і доволі суттєве завантаження шляхопроводу і, на мою думку, ці напрями не мають достатнього ресурсу для більш інтенсивного їхнього використання.

  • Напрям Львів-Брюховичі-Рава-Руська має одноколійне сполучення із незначним завантаженням руху на ділянці. Колії в цьому напрямі є в доволі доброму стані. В межах міста ця ділянка має одне проблемне місце, а саме залізничний переїзд на вул. Шевченка, інтенсивне використання цього шляху може спричинити ускладнення авомобільного сполучення з районом Рясне.

  • Напрям Львів-Ясниська технічна колія з одноколійним сполученням, що використовується в межах міста від ст.Львів до району Рясне, а решта не використовується та перебуває у незадовільному стані. Як і попереднє сполучення в межах міста ця ділянка має одне проблемне місце, а саме залізничний переїзд на вул. Шевченка, інтенсивне використання цього шляху може спричинити ускладнення авомобільного сполучення з районом Рясне.

  • Напрям Підзамче-Винники технічна колія з одноколійним сполученням, що переважно не використовуються взагалі. Залізничне полотно там або наявне в незадовільному стані або й відсутнє. Частину колій, що проходить в районі парку Знесіння хочуть використовувати в туристичних цілях. Дана колія при належному ремонті може бути в повній мірі відведена лише під обслуговування даного проекту.

  • Об'їзна колія Підбірці-Брюховичі-Скнилів перважно одноколійне сполучення в доброму стані, із не надто інтенсивним використанням для вантажних потягів, що оминають сятанцію Львів. На даному шляху про ефективній роботі диспечера та розкладі можна досить суттєво збільшити перевезення та інтенсивність руху потягів.


Звичайно датальну оцінку можливостей пропускних шляхів та технічних можливостей повинні були б давати спеціалісти залізничники але дозволю собі припущення, що реалізувати такий проект метро є можливо.

Чому на пропозиції обрані тільки ці шляхи? - бо, на мою думку задіяти їх (жовта гілка) чи збільшити інтенсивність перевезень можливо. З іншими шляхами ситуація є складніша.

Сихівський маршрут, що напевне був би найбільш очікуваний не може бути задіяний суттєво ефективніше ніж зараз. На мою думку наявна колія просто не зможе витримати додаткового навантаження, бо відстань одноколійного пергону фактично від левандівського мосту на вул.Сяйво до Персенківки є понад 5 км, що із необхідними на шляху зупинками забере від 10 до 15 хв часу. А дана гілка і на даний момент активно використовується за добу не менше 10 пасажирських потягів проїздять тим відтинком шляху і невідома мені кількість вантажних. Виходом із цієї ситуації може бути, наприклад, новий шлях зі Скнилова через зону безпеки аеропорту до Сихова чи Давидова. Але такий проект є вже суттєво складніший.

Також сумнівним є курсування потягів по ділянці в яку входить переїзд на вул. Шевченка. За концепцією метро потяг через одну точку маршруто повинен проїздити кодні 10-15 хв, тож мені важко зараз уявити настільки часте перекриття цієї вулиці, що точно не покращить транспортну ситуацію в мікрорайоні.

Даний проект мав би стати базовим для міського залізничного транспорту і решта перетворень міста вже б відбувались з урахуванням потреб залізниці, наприклад, побудова двохрівневої розвязки на вул. Шевченка, що б вивільнила залізничний переїзд від заторів чи побудова нових залізничних шляхів для підєдання нових районів міста.

І на кінець я повторюсь, що даний проект є базовий для побудовий необхідного місту метрополітену, змін у розвитку міста та транспортного його функціонування.

(стартове фото звідси)





Tags: залізниця, львів, репост, транспорт, ідея, інфраструктура
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 55 comments