alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Що не так з жовтим кольором?


Мабуть, тема зовнішнього оформлення громадського транспорту вже багато кому набила оскомину, але все ж напишу цей пост, вже вибачайте :)
В дискусіях про брендування майже щоразу можна почути контраргумент, що навіщо щось придумувати, якщо вже є широко розповсюджений жовтий колір - чим він поганий? Чому не можна спокійно використовувати його? Давайте спробуємо розібратися в чому проблема. Особисто я бачу кілька нюансів:
 - По-перше, стараннями заводів, що випускають автобуси Богдан, Еталон та деякі інші, жовтий колір поширився практично на всі міста України (і не тільки). Ось для прикладу - Луцьк, Тернопіль, Чернівці, Чернігів, Івано-Франківськ та ще десятки інших міст. В столичному Києві в жовтий колір пофарбовані також і всі нові автобуси та тролейбуси. В такій ситуації неможливо говорити про якусь впізнаваність та обличчя різних міст в плані транспорту - все зливається у суцільну жовту пляму. До цього ж пункту можна відне
 - По-друге, більшість транспорту, завдяки якому жовтий колір набув такої поширеності, це перероблені з вантажівок душні та незручні маршрутки і саме з ними цей колір стійко асоціюється. Це не найкраща асоціація, тому як на мене, краще від неї відходити, а не наближатися, як це, зокрема, планує робити Львівелектротранс, фарбуючи відкапіталені Татри у жовтий колір. Звісно, десь далеко є жовті берлінські трамваї, але їх, на відміну від жовтих маршруток, бачила мізерна кількість львів'ян.
 - І по-третє, є ще такий момент. Якщо не брати до уваги загальноукраїнський контекст та зосередитися суто на місті, то у ньому, крім власне міського транспорту, їздить ще чимало приміських та інших автобусів типу Львів-Шегині, на яких теж працюють в тому числі і такі самі жовті Еталони, що і на суто міських маршрутах. Місто практично не має на них впливу - ні на маршрути, ні на зовнішній вигляд. Враховуючи, що в перспективі місто таки планує вводити цивілізовану систему оплати (електронний квиток), логічно прямувати до того, щоби саме міський транспорт, включений в цю систему, візуально відрізнявся від інших автобусів. По-простому кажучи - стоячи на зупинці з електронним квитком у кишені я маю розуміти, у якому транспорті він діє, а у якому ні. Тобто, що у внутрішньоміському автобусі №13 (наприклад) він діє, а у приміському №156 - вже ні, хоча зовнішньо це можуть бути абсолютно однакові автобуси, що зупиняться біля тої самої зупинки. З цієї точки зору, брендування громадського транспорту це не лише питання естетики та міської ідентичності, а й елементарної зручності пасажирів.


Дивіться також:

Несподівано знову про брендування львівського громадського транспорту


Tags: транспорт
Subscribe

  • Спільнокошт велопарковок

    Зараз розкажу вам про ще один актуальний спільнокошт. Якщо ви регулярно їздите містом на велосипеді, то мабуть стикалися із ситуацією, коли у…

  • Де краще робити виділенку - збоку чи по центру?

    Для того, щоби громадський транспорт їздив швидко та без перешкод, йому у багатьох випадках не обійтися без виділених ліній. Але як саме ці лінії…

  • Збираємо на заміну платана

    Думаю, ви пам'ятаєте прекрасні платани, яки ми завдяки спільнокошту посадили на проспекті Чорновола. Торік крайнє від залізничного мосту дерево…

Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 41 comments

  • Спільнокошт велопарковок

    Зараз розкажу вам про ще один актуальний спільнокошт. Якщо ви регулярно їздите містом на велосипеді, то мабуть стикалися із ситуацією, коли у…

  • Де краще робити виділенку - збоку чи по центру?

    Для того, щоби громадський транспорт їздив швидко та без перешкод, йому у багатьох випадках не обійтися без виділених ліній. Але як саме ці лінії…

  • Збираємо на заміну платана

    Думаю, ви пам'ятаєте прекрасні платани, яки ми завдяки спільнокошту посадили на проспекті Чорновола. Торік крайнє від залізничного мосту дерево…