alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Ейндховен у деталях


Взагалі, спочатку я планував написати розповідь про вуличні деталі Голландії загалом, але, коли почав відбирати фотографії для неї, зрозумів, що це непідйомна задача. Фотографій назбирувалося занадто багато і міста занадто різні. Тому буду розповідати про різні міста окремо, думаю, що так буде краще. Почну з Ейндховена.

2. Ейндховен з населенням трохи більше 200 тисяч є п'ятим за розміром містом Нідерландів та найбільшим у провінції Північний Брабант.


3. Як і у інших голландських містах, тут дуже популярним є мощення з плиток-цеглинок.


4. При чому, різноманітну розмітку також викладають з плитки.


5. Хоча часом використовують і фарбу також.


6. Як і в решті Нідерландів (може хіба що крім Роттердама), у Ейндховені тотальний культ велосипеда, що добре видно на цьому фото - дорога роверистів пряма та широка, нечасті пішоходи ходять зигзагами.


7. Типова ейндховенська велостійка виглядає ось так.


8. Ось так ними користуються.


9. Стовпи світлофорів у Ейндховені фарбують у чорно-білу зебру, а більші острівці безпеки мостять чорно-білою шашечкою. До того ж мощення на них трохи опукле, тому їх добре видно здалеку.


10. Острівці зустрічаються дуже різних розмірів.


11. Навіть такі маленькі.


12. Перетин з'їзду з магістралі велодоріжкою. Зверніть увагу на знак, що вказує напрямки руху.


13. Ще трохи велоінфраструктури.


14. Двостороння велодоріжка на під'їзді до вокзалу. До речі, дерево - платан і розмір лунки дуже близький до тих, що в нас на Чорновола. Як бачите - немає і натяку на пошкодження тротуару та велодоріжки корінням.


15. На підході до залізничного вокзалу.


16. Ще велодоріжка - у колинній промзоні, до за сотню метрів (за поворотом) без попередження закінчився тротуар.


17. До речі, неподалік вокзалу є ось таке місце, де широчезна велодоріжка та пішохідна зона опущені нижче рівня вулиці. Щоправда нагорі велодоріжки також є. Можна детальніше роздивитися це місце на панорамах.


18. Окремо варто звернути увагу на бордюри. Тут є чималий набір елементів, з яких, наче з конструктора, набираються потрібні конфігурації. Все плавно, акуратно та без видимих слідів підрізок по місцю.


19. Симфонія педантизму.


20. Цікаво, чи реально в принципі розробити для Львова такий набір типових елементів для облаштування вулиць? (Розробити-то, мабуть, реально, а от труднощі із впровадженням можу собі уявити).


21. Мегаважлива деталь - дощоприймачі, вбудовані у бордюр. Жодних решіток на проїжджій частині.


22.


23. Ще типові елементи - широкі бордюри з похилою верхньою площиною та перехідний елемент для їхньої стиковки зі звичайними бордюрами.


24. Навіть для антипаркувальних жабок є спеціальний елемент, у який вони ховаються у складеному стані.


25. Припідняте перехрестя.


26. Лежачий поліцейський теж з плитки.


27. Припіднятий перехід біля вокзалу, щоправда з калюжами та припаркованими на ньому машинами.


28. Виїзд з подвір'я через пішохідну територію.


28. Вуличні електрошафи та інші технічні штуки мають рапату поверхню, щоби на них було незручно клеїти оголошення чи стікери. Щоправди від малювання балоном це ніяк не рятує.


29. Перехрестя.


30. Типова автобусна зупинка. З громадського транспорту тут є лише автобус.


31. Автобус має пріорітет, а там, де це дозволяє ширина вулиці, ще й їде фізично відокремленою смугою.


32. Для решти транспорту при цьому на все про все лишається теж одна смуга, якою їздять і легковики, і величезні вантажівки. До речі, з цією виділенкою пов'язана цікава історія.


33. Цей монумент встановили у 1950 році поряд з фабрикою Філіпс на згадку про цивільних мешканців Ейндховена, які загинули під час Другої світової війни. Це були працівники фабрики, які відмовилися працювати на знак протесту проти депортації своїх єврейських колег та були страчені за це німцями. На гранітній стіні перераховані їхні імена. У 2009 році через будівництво автобусної смуги монумент перенесли ближче до будівлі колишньої фабрики та облаштували довкола новий сквер. Мимоволі згадується минулорічна львівська історія, коли заради встановлення монумента перенесли вулицю та повністю перекроїли схему руху транспорту довкола.
Сам монумет стоїть просто посеред трави.


34. У кількох метрах від монумента стоять лавочки зі столиками та баскетбольний майданчик. Життя триває.


35. Нові житлові будинки поруч. Увага на банер з ціною паркування.


36. Затишний закуток.


37. Повсюду підземні сміттєві баки.


38. Вуличні меблі.


39.


40.


41. Скульптура біля костелу.


42. Є ще і таке.


43. Деколи зустрічаються дерев'яні стовпці з контрастними смужками для кращої видимості.


44. Раритетне мощення біля пожежної частини.


45. Пішохідна вулиця з проходом під коліями.


46. Ось такий простір. Виглядає, ніби спочатку встановили бетонні куби, а потім якісь місцеві хіпстари вирішили додати до них дерев'ні сидіння, щоби було приємніше сидіти.


47. Внутрішнє подвір'я бібліотеки.


48. Магістральна вулиця.


49.


50. Початок пішохідної зони. Межі аварійного проїзду, за які на мають права вилазити літні майданчики, позначені металевими бляшками


51. Всередині все вимощено у один рівень.


52. Сучасна архітектура спокійно співіснує з готичними соборами.


53.


54.


55. Прості лінії, але лише справжні матеріали - бетон, клінкер, скло, метал та зелень.


56. Оригінальні ворота в двір.


57. Картинка із серії "проблема-вирішення". В нас "щоб не сцяли" заведено відгороджуватися парканами та брамами, натомість голландці ставлять вуличні пісуари. Деколи їх можна зустріти просто посеред площі чи на тротуарі. Народ не комплексує та користується.


58. Контейнер для прийому скляної тари. Скло сортують за кольром.


59. Вулична колонка.


60. На цьому все, дякую за увагу.


Дивіться також:

Країна-сад


Стокгольм у деталях





Tags: благоустрій, нідерланди, транспорт
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 24 comments