alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Про генплани, ДБН-и та зручні вулиці


Для початку невелика передісторія. Мабуть, багато хто читав допис, у якому Дем'ян Данилюк голосно грюкнув дверима Львівської міської ради, розкритикувавши реконструкцію вулиці Богдана Хмельницького. Одним з результатом цього стало доручення тим урбаністам, що залишилися у ЛМР, переглянути актуальні проекти реконструкції вулиць та зробити свої пропозиції по їх вдосконаленню - а саме вулиці Шевченка, Київської, Нечуя-Левицького та Вітовського.
Першим кроком у цьому став візит Саші Сладкової та Мирослава Голяка та мене у Львівдіпрокомунбуд - організацію, яка дуже часто розробляє проекти реконструкції львівських вулиць, зокрема і майбутньої перебудови вул. Шевченка на ділянці від церкви Анни до Левандівської. Про те, що з цього вийшло - читайте далі.

1. Ось проект, що є наразі. Його було розроблено Діпрокомунбудом 5 років тому. Зараз він буде дещо коригуватися - зокрема Львівелектротранс хоче змінити технологію вкладання трамвайних рейок з плит БКВ на шпальні плити, що ховаються під бруківкою. Щодо іншого - нам сказали запропонувати наше бачення і, якщо воно не суперечатиме будівельним нормам, його врахують.


2. Нюанс в тому, що згідно генплану Львова цей відрізок Шевченка є "магістральною вулицею районного значення", а тому має мати 4 смуги руху, заради чого вулицю пропонують розширити до 12 метрів. Трамвайні колії розміщуються по центрі вулиці.


3. Також лякає те, що велодоріжка, яку пропонують прокласти по краю тротуару, проходить на місці, де зараз ростуть дерева і місця для висадки дерев вже не лишається.


4. Зараз ця вулиця виглядає так, але згідно цього проекту всі ці дерева мають зникнути.


5. Інша проблема проекту це спільний рух трамвая та приватних авто, через що вони спільно стоятимуть у тягнучках перед перехрестями.


6. А це вже наші пропозиції, які ми вчора занесли для ознайлмлення у Львівдіпрокомунбуд. Таке бачення ділянки від церкви Анни до вул. Єрошенка. На цій ділянці вулиця є вужчою, тому облаштувати тут 4 смуги руху та велодорііжки без зрізання всіх дерев фізично неможливо. Тому наша пропозиція - облаштувати на цій ділянці спільні смуги руху для трамваїв та авто та велосмуги з гладкого покриття по краях. Наявні дерева при такій ширині можна зберегти, облаштувавши поміж ними кишені для повздовжнього паркування.


7. Після Єрошенка вулиця розширюється і тут вже можна зробити повноцінні 4 смуги руху. Трамвай від центру їде біля тротуару, що буде зручно при облаштуванні зупинок, біля нього лівоповоротна смуга. В бік центру йдуть дві смуги - одна суто автомобільна, а інша може бути або трамвайною виділенкою, або ж спільно використовуватися трамваями та авто. Велосмуга тут мала би перейти у велодоріжку на тротуарі. за деревами, між якими також можуть бути паркувальні кишені.


8. І ще наступна ділянка, яку наразі не зачіпає проект Львівдіпрокомунбуду - Левандівська-Татарбунарська. Вгору від центру спільна смуга руху, а в низ трамвайна виділенка, та дві смуги для авто - пряма та правоповоротна.


9. А тепер до генплану. У нього є транспортний розділ, який розподіляє вулиці міста на категорії за значенням - на магістральні вулиці безперервного руху, регульованого руху та магістралі районного значення.


10. При цьому регламентує кількість та ширину смуг для різних типів вулиць. Тут, до речі, цікаво - є поділ міст на найзначніші та великі і між ними є принципова різниця - у просто великих містах вулиці районного значення можуть мати по 2 смуги, тоді як у найзначніших - мінімум 4.

,

11. Як це співвідноситься з реальністю, можна побачити, якщо подивитися на різні вулиці, що згідно генплану відносяться до одного класу. Номером 1 дл прикладу позначена вулиця Володимира Великого, а номером 2 - Стефаника. Згідно генплану вони відносяться до однієї категорії. Але чи однаково вони виглядають?


12. Позначена одиничкою вулиця Володимира Великого виглядає так - ті самі 4 смуги руху, широчезні газони довкола та забудова 60-х-70-х років.


13. Натомість позначена двійкою вулиця Стефаника виглядає вже ось так - на ній забудова кінця 19 століття, вузька проїжджа частина та тісні тротуари подекуди взагалі без зелені. Очевидно, що вона кардинально відрізняється від вищезгаданої вулиці Володимира Великого, але генплан ніби не помічає цієї різниці, що при майбутніх реконструкціях змушуватиме проектантів втискати сюди магістраль та заважатиме облаштовувати паркувальні кишені, зелені зони, підвищені пішохідні переходи та інші речі, що перетворюють магістральні дороги на затишні вулиці для життя.


14. Коротше кажучи, нема на то ради. Щоби мати можливість будувати в містах зручні вулиці для життя, потрібно вносити зміни до будівельних норм та корегувати генплан. Такі діла. Ваш КО.


Дивіться також:

Бруківка проти асфальту




Tags: вулиця, дилема, львів
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 28 comments