alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Прогулянка Червоноградом


Отже, у нещодавньому голосуванні на вибір теми переміг Червоноград і сьогодні моя невелика розповідь про нього. 70-тисячний Червоноград є одним з найбільших міст Львівської області (крім самого Львова, звичайно) і відомий в першу чергу, як шахтарське місто. Майже 70% його економіки складає видобувна промисловість, що підтверджують терикони на під'їзді до міста. Однак сьогодні буде не про них, а про саме місто, його вулиці та мешканців.

2. Перон автовокзала не обіцяє нічого надзвичайного. Добратися сюди крім авто можна електричкою чи маршруткою, однак електричка ходить буквально раз на день, тоді як автобуси чи не кожні 15 хвилин.


3. При цьому залізничний вокзал, збудований за часів Георгія Кирпи, виглядає неочікувано сучасно та сміливо.


4. В середині чисто, акуратно та дуже світло завдяки прозорому даху. Такий вокзал не зіпсував би картини у якомусь польському районному центрі. Проект явно робив хороший архітектор.


5. Перон.


6. Однак на виході з вокзалу ми бачимо ось таку картину. Від міста нас відділяють припарковані авто, вулиця та паркан на протилежній стороні.


7. А де ж перехід? А о-о-он де він, на горизонті. Навіть зі світлофором.


8. Перше, що кидається у очі - тут дуже зелено. Якимось дивом дерева тут у масовому порядку не підрізані під телеграфний стовп, як це можна бачити у десятках інших українських міст. Хоча причина, мабуть, у банальній нестачі коштів на таку обрізку.


9. З громадського транспорту тут є лише маршрутки. Переважно це Дельфіни та китайські автобуси Шаолінь. На задньому плані видно міський ринок.


10. На першому поверсі автовокзалу відкрили салон дверей і тепер його треба обходити по вулиці.


11. На ринку.


12.


13.


14.


15. Думаю, час вже згадати, що аж до 3 листопада 1951 року Червоноград входив до складу Польщі та називався Кристинополем. Частиною тодішнього СРСР він став в результаті міждержавних угод у обмін на місто Устрики-Долішні.


16. У Червонограді сформувався свій стиль скління балконів.


17.


18. Смітники.


19. Широкий тротуар, шикарні дерева, активний перший поверх. Червоноград приємно дивує. Каштани, до речі, зовсім не іржаві. Невже це червоний сорт Бріотті?


20. Більш рання забудова. Від старого Кристинополя, залишилося дуже мало. В основі своїй теперішній Червоноград є радянським містом, з типовИми будинками, широкими прямими вулицями та величезною центральною площею.


21.


22.


23. Якість тротуарів місцями сприяє тренуванню вестибулярного апарату.


24.


25. Старий цвинтар.


26. Могила шахтаря-вірменина.


27. У напівзруйнованій каплиці, схоже, хтось свого часу тримав оборону.


28. Форми надгробків часом дуже нетрівіальні.


29. Приємна зустріч у нинішню епоху жовтих богдалонів.


30. Вулиця Богдана Хмельницького, між іншим.


31. Сучасна червоноградська архітектура.


32.


33. Довжелезна зебра на перетині двохсмугових вулиць. Звісно, такі розміри перехрестя спонукають водіїв швидше проходити віраж, а пішоходам важко відчувати себе тут безпечно.


34. Найякісніший та найдорожчий благоустрій довкола релігійних споруд.


35. Собака переходить зеброю, але на червоне.


36. Фасадна самодіяльність мешканців перетворює будинки на франкенштейнів.


37. Ой...


38. А, оно воно як.


39.


40. Вид в сторону спального району. Праворуч видно скелет недобудованої за Союзу лікарні.


41. Потішила око тіниста алея на пішохідному більварі Грушевського.


42. Залишки ліхтаря у стилі стім-панк.


43.


44. Звісно, хтось побачить на цьому фото в першу чергу совковий благоустрій та побілені дерева, але найголовніше, як на мене, це затишне тінисте місто відпочинку, де комфортно навіть у літню спеку.


45. Цим розмахом Червоноград справляє враження значно більшого міста, ніж він є насправді.


46. Автобусна зупинка.


47. Ширину вулиць колись заклали з величезним запасом.


48. Як на мене, при грамотному плануванні тут можна зробити справжню лялю.


49. Взагалі міста типу Червонограда є ідеальними для пересування на велосипеді.


50. Зебри через вулицю такої ширини це, звісно, не є добре.


51. Центральна площа. Вдалині видно закритий нині кінотеатр "Україна", де 30 листопада 1998 року у тисняві під час перегляду фільму "Армагеддон" загинуло четверо школярів і ще 16 травмувалися. Директор кінотеатра отримав згодом 7 років.


52. Вуличний музикант.


53. В центральному парку.


54. Кажуть, цей майданчик проспонсорували місцеві бізнесмени, які свого часу повернулися з навчання у США і є великими фанатами баскетболу.


55. Зустріч з місцемими хіпстерами. Так-так, вони там є.


56. До речі, кінотеатр зараз намагаються переробити у торговий центр. Є навіть інвестор, який планує це робити, але він хоче, щоби місто дозволило облаштувати на площі парковку. Місто, як я зрозумів, вагається. Як на мене, робити тут парковку не можна, бо це вб'є площу для людей.


57. Тим час на площі вже діють курси їзди тротуарами для майбутніх водіїв.


58. Пам'ятник писанці.


59. Під вечір спека спадає і на лавках, що вдень стояли порожніми, теж з'являються люди.


60. Хтось попиває пивко, хтось грає в бадмінтон. Ідилія.


61.


62. Час купувати зворотні квитки.


63. Так закінчився Червоноград.


Дивіться також:

Прогулянка Яворовом


Хто поїде в Трускавець?


Tags: львівська область, прогулянка
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 31 comments
Архітектори намагалися щось зробити, але будівельники та "експлуатанти" це все діло засрали і довели до "нігерстайл".....
Я не знав про обмін територіями 51 року...
Треба їхати в Устрики-Долішні, порівняти :)

Pavlo Syrvatka

2 years ago

alex_shutyuk

2 years ago

grishasergei

2 years ago

У коментах традиційно вибухатимуть ненависники балконів, а я вам скажу, шо нащі нащадки ці будинки оголосять істричною спадщиною і заборонять ці балкони чіпати під карою штрафу. Десь так було з фахверковими будинками в Німеччині та північній Європі: від бідності будували ці балки з дерева, в центрах деяких міст навіть заборонялося такі будинки будувати. А тепер це історична спадщина і туристичний магніт.

А от маршрутки шкода. 15 років тому у Червоноград зі Львова їздила електричка, до речі, досить нова. І ніяких маршруток...
Якщо подивитись фото №5 то напрошується прикольна думка)))) Електрички в Червоноград ніколи не їздили, і так виглядає що найближчим часом і не їздитимуть. Зато їздять дизеля, і я ніколи внас не бачив нових дизелів, а от в старом дизелі я на Червоноград відїздив багато часу, ех студентські часи кол з 45 грн які тобі дали на тиждень, зразу відкладається 2.5 грн на дизель додому, 25 пропивається в перший же день, а на решту 18.5 грн живеться цілий тиждень)))

noddeat

2 years ago

Demyan Danylyuk

2 years ago

noddeat

2 years ago

vdyak

2 years ago

noddeat

2 years ago

vdyak

2 years ago

Demyan Danylyuk

2 years ago

Pavlo Syrvatka

2 years ago

шо ви там робили?! о___О

alex_shutyuk

September 19 2016, 09:57:23 UTC 2 years ago Edited:  September 19 2016, 10:09:02 UTC

Будь-ласка) І як враження?

alex_shutyuk

2 years ago

Спасибі.
Будь-ласка) і як враження?)

bf_109e

1 year ago

alex_shutyuk

1 year ago

bf_109e

1 year ago

53 - досить важко зрозуміти, як і чому ці столи ще не вкрадені?.. в чому секрет?
скоріш за все їх вивозять на день, і там платна гра, як з батутами біля дит майданчиків.
55 - одуван приходив?)))

Тобі якось вдалось розповісти про це місто з хорошої точки зору, але я б ніколи туди не повернувся жити.
насправді Червоноград з вікна маршрутки транзитом і Червоноград поза розваленими шахтами навколо і трешем Автовокзалу це десь як дві цицьки два Львови Васюнника

alex_shutyuk

1 year ago

Отлично, голосовал за Червоноград - получил Червоноград )
Спасибо!
Взагалі-то приміський дизель-потяг зі Львова до Червонограда прямує туди не буквально 1 раз на день, а цілих 3, також через Червоноград проходить 1 із пасажирських поїздів, що курсують між Львовом та Києвом.