alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Типове львівське відкриття


Якось так виходить, що відкриття великих об'єктів у Львові чомусь щоразу проходить у атмосфері незавершеності. Під час відкриття Арени-Львів 2012 року кран тримав одну із секцій даху, яку не встигли закріпити. Торговий центр Форум торік також відкрився у оточенні будівельної техніки, що продовжувала доробляти територію довкола. І ось сьогодні відкрився торговий центр Вікторія-Гарденс на вул. Кульпарківській, будівництво якого стартувало ще 2007 року. Чи не наступила вона на ті самі граблі?

2. Вид здалеку.


3. Як я вже згадував, будівництво розпочалося 2007 року, але через кризу зупинялося аж на 5 років - до відновлення у 2013.


4. Звісно, у перший день роботи парковка забита вщерть, та й тягнучка на перехресті наочно демонструє вплив такої великої точки притягання на рух прилеглими вулицями. Побачимо, що буде, коли пристрасті вляжуться.


5. Пішоходів на цьому переході через Кульпарківську побільшало на кілька порядків. Водії нервують.


6. Цей тротуар проклали буквально на цьому тижні, але пошкодували зробити нормальну ширину. В результаті до торгового центру, який розраховує приймати 35 тис. людей щодня, веде стежина менше двох метрів завширшки.


7. В протилежну сторону тротуар вже трохи ширший, але на ньому людей майже немає, бо він робить помітний гак.


8. Взагалі-то, обидва цих тротуари роблять гаки, адже прямий шлях перегороджує заправка, яка стояла тут ще до початку будівництва.


9. Раптово починається щось схоже на велодоріжку, щоправда вона виглядає трохи завузькою. Цей земляний схил добре було би чимось укріпити, бо інакше землю буде постійно вимивати дощами.


10. Обійшовши пагорб заправки, ми втикаємося у парковку. Жодного пішохідного проходу тут не передбачили - пропонується йти далі. Багато хто на цю пропозицією не погоджується, та зрізає через цей газон. Можливо, саме для таких випадків облаштували цю пастку у вигляді відкритого люка.


11. Сюди продовжили маршрути декількох автобусів, що раніше мали кінцеві на Науковій.


12. Так Вікторія-Гарденс зустрічає тих, хто приїхав до неї на громадському транспорті.


13. Між рівнем тротуару та парковкою перепад у дві сходинки без жодних пандусів. Схоже, що приїзду маломобільних відвідувачів на громадському транспорті тут ніхто не чекає.


14. Прибирати перед відкриттям? Навіщо?


15. Видно, що головним завданням було встигнути до дати відкриття.


16.


17. Упс.


18. Біля дальнього кута будівлі асфальт велодоріжки закінчується та починається парковка будівельної техніки.


19. Вертаємося до входу. Тротуар вздовж фасаду закінчується сходами, що перед нами. Доробити їх не встигли, тому невідомо чи планується на них пандус. Але в будь-якому випадку місце вийшло дуже незручне. І ще й ніяк не огороджене. Хоча після відкритого люка дивуватися не доводиться.


20. Люди переважно йшли проїжджою частиною. Сам собою вийшов shared space.


21. Прямо перед входом утворився невеликий смерч, який на радість відвідувачам закрутив веселий хоровод з папірців, пакетів та уламків пінопласту.


22. Одному з відвідувачів пакет надівся на ногу і йому довелося трохи пострибати на іншій, щоби струсити його, що помітно підняло настрій оточуючим.


23. Всередині ось так.


24.


25. Пояси зелені на колонах.


26. Мабуть це справа смаку, але мені здається, що в інтер'єрі бракує кольорів та фактур. Дуже багато білого, який справляє враження незавершеності та холодності. У Форумі, наприклад, завдяки фактурам та кольорам всередині значно приємніше та затишніше.


27. Зате у атріумі є фонтан, щоправда у день відкриття він був вимкнений.


28. Білу табличку навігації на білому фоні помітив лише зараз на фото. Хоча може для людей з гострішим зором, ніж в мене, це не буде проблемою.


29.


30. Лавка у інтер'єрі.


31. Хм, виглядає сміливо, але якось не надто гостинно.


32. Вид від іншого входу. Досить дивно, що ескалатори розвернуті до нього тильною стороною.


33. Вертаємося на вулицю.

34. Плитка на тротуарах з натурального каменю, але видно, що мостилася поспіхом - багато тріщин та нерівностей. Біля офісника на Науковій таку саму плитку поклали значно акуратніше.


35. Пішохідний прохід до автобусної зупинки відділяє від паркінгу лише смуга фарби. Взагалі планування території дуже автомобілеорієнтоване, фактично довкола суцільна парковка.


36. Назва "Вікторія-Гарденс" ніби натякає, що будівля має потопати у зелені, але до цього дуже далеко. Так, вздовж фасаду розставили дерева, але лише у кадках, у яких вони ніколи не виростуть великими і не дадуть відчутної тіні. Не розумію, як можна будувати такий великий об'єкт і не передбачити нормальні місця для висадки повнорозмірних дерев в грунт.
Проїзд довкола парковки зробили двосмуговим, однак водії одну зі смуг запаркували, наочно показавши, що природа не терпить вакуума.


37. Самі дерева при цьому дуже хороші і явно недешеві.


38. Ще одне дивне рішення - суцільна смужка газону без розривів, що відділяє парковку від тротуару. В уяві планувальників люди мали потрапляти на тротуар лише у суворо визначених місцях, однак реальні люди чомусь так ходити не хочуть. Цікаво, чи не з'явиться тут з часом паркан, як свого часу біля Форума?


39.


40. А ось це місце здивувало особливо. Це сторона, що виходить до вулиці Кульпарківської, з протилежного боку якої знаходиться величезний житловий масив, звідки чимало відвідувачів просто йшли пішки. Ви бачите цей потік людей та зелену смужку газона, що так само без розривів повертає за ріг будівлі. При цьому доріжка з фото №6 виводить саме сюди. Як так вийшло?


41. Люди змушені переносити візки через цю перешкоду на руках.


42. Ну от тобто ось так. Проходу тут немає взагалі. Ні вузького, ні незручного, взагалі жодного. Це виглядає так, ніби планування робили взагалі не дивлячись на те, що знаходиться довкола ділянки. Така махрова автомобілеорієнтованість для торгового центру, який знаходиться у пішохідній доступності для тисяч людей, виглядає дуже дивною.


43. Так всі і йдуть - через якийсь технічний заїзд повз жовту будку охоронця.


44. Якісь змішані відчуття загалом. Ніби і "місто розвивається", але розвивається якось не зовсім туди, куди вартувало б.


45. До речі, завтра переходимо на зимовий час, не забудьте перевести годинник.


Дивіться також:

Форум-Львів відкрився


Прогресивні методи керування пішохідними потоками


Ходіння пішки не передбачене





Tags: архітектура, благоустрій, так і живем, інфраструктура
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 20 comments