alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Трамвайний Краків


Взагалі-то цим фоткам вже майже рік. Але чому би нарешті не згадати про них та не розповісти трохи про трамвайну систему польського Кракова, поки у Львові кипить робота над облаштуванням нової трамвайної лінії на Сихів?

2. Трамвайна мережа Кракова є другою за величиною у Польщі - більшою є лише варшавська. Загальна довжина колій у Кракові 97 км і на них працюють 400 систем, 159 з яких є низькопідлоговими. Загалом в місті діє 27 трамвайних маршрутів, 2 з яких є швидкісними і ще 3 - нічними. Ширина колії - 1435 мм.



3. Трамвайний парк Кракова дуже строкатий і в ньому співіснують заслужені польські вагони Konstal, яких в місті найбільше (78 систем), б/в вагони з Німеччини та Австрії та нові низькопідлогові. Констали програють боротьбу за симпатії пасажирів, бо є єдиними, у яких взимку не опалюється салон.


4. Другою за кількістю (73 системи) є популяція вагонів Lohner E1, що раніше працювали у австрійському Відні. Всі вони були виготовлені між 1959 та 1962 роками, а до Кракова перебралися 2004 року.


5. Зчленовані вагони возять за собою додаткову сліпу секцію з ось таким знаком, що нагадує про заборону кататися між вагонами.


6. Звісно, ці вагони повністю високопідлогові, але неймовірно м'які на ходу та з теплим взимку салоном, що дуже контрастує з шумними та тряскими Консталами.


7. Ще з раритетів у Кракові працюють 26 вагонів Düwag GT8S з німецького Дюссельдорфа (1973-1975 роки).


8. Та 12 вагонів MAN N8S 1975-77 років, які 2006 року емігрували з німецького Нюрнберга. (фото з Вікіпедії)


9. Також у одному з краківських депо з 2009 року займаються модернізацією старих вагонів - на міських маршрутах працюють 40 ось таких трьохсекційних вагонів Rotax/MPK EU8N з низькопідлоговою вставкою, які в минулому житті працювали у Австрії та Німеччині.


10.


11. Так ці вагони виглядали до модернізації. (Фото з Вікіпедії)


12. І переходимо до більш сучасної техніки. У Кракові працює понад 50 частково низькопідлогових вагонів NGT6 виробництва канадської фірми Bombardier. Вагони трьохсекційні завдовжки 26 метрів, випускаються з 1999 року.


13. Більш нова модифікація виглядає так.


14. На в'їзді до пішохідної зони.


15. Починаючи з 2013 року у Кракові працюють більш нові Bombardier NGT8, також трьохсекційні, але вже 33 метри завдовжки. Загалом їх в місті є 24 штуки.


16. На мою дуже суб'єктивну думку, це найкрасивіший вагон з тих, що працюють у Кракові.


17. Форма лаконічна та динамічна водночас, а обриси кабіни нагадують лицарський шолом. Дуже круто.


18. А найновішими у Кракові є 36 чотирьохсекційних вагони PESA 2014N Krakowiak, виготовлені у польському Бидгощі у 2014 році. Дизайн цих вагонів розробили спеціально для Кракова на базі моделі PESA Twist.


19. Їхня зовнішність мені не дуже до смаку - як на мене, автори дизайну дещо перемудрили і морда вагона вийшла занадто вичурною та з присмаком азіатчини, не до порівняння зі стильними канадськими вагонами.


20. Вагон завдовжки у 42 метри може прийняти на борт до 300 пасажирів.


21. На мості через Віслу.


22. Ці вагони використовують на швидкісних маршрутах, що з'єднують центр міста з околицями. Коли така махіне летить по виділенці, обганяючи на прямій легковики, це справляє враження.


23. Салон.


24. Місця для велосипедів.


25. Вхід для роверистів промарковано на склі дверей.


25. У поруччях для чогось зробили яскраві світлодіодні риски. У нових Бомбардьє є такі самі. Можливо це для кращого орієнтування людей зі слабим зором?
До речі, враження від поїздок на Бомбардьє та Песах відрізняються десь так само, як і від їхньої зовнішності. Якщо канадський вагон в русі своєю монолітністю викликає асоціації з болідами Формули-1, то у Песі постійно щось підозріло дзижчало та поскрипувало, при тому, що на той момент вони лише пару місяців, як вийшли на маршрути.


26. Песа на кінцевій зупинці у одному з жиитлових районів. Добре видно камери над дверима та кнопки відкривання дверей, які допомагають економити тепло взимку. Сама зупинка обладнана туалетами для водіїв, диспетчерским пунктом та ще якимись технічними приміщеннями. Характерно, що все виконано з використанням характерного для краківського громадського транспорту синього кольору.


27.


28.


29. Якщо вже я згадав про цю зупинку, то розглянемо її трохи детальніше. Яу видно, тут є кілька перонів для різних маршрутів.


30.


31. Павільйон на другому пероні.


32. Як я вже казав - закриті двері економлять тепло під час зупинок. Хочете зайти - натискаєте кнопку. Сподіваюся колись побачити, як цю технологію впровадять у Львові.


33. Перекус.


34. Поряд з трамвайними перонами ще й автобусні, на які приходять як міські, так і приміські маршрути.


35. Водієм одного з автобусів працює Джейсон Стетхем.


36. Можна приїхати сюди із ближнього села, пересісти на трамвай та поїхати у центр міста.


37. Дорогою до центру міста від цієї зупинки трамвайна лінія перестрибує над залізничними  коліями.


38. Ближче до вокзалу трамвайні колії пірнають під землю та проходять просто під залізничною станцією.


39.


40. І про деталі. Оплатити проїзд можна, купивши квиток у автоматі на зупинці чи у салоні трамвая. Щоправда з монетами часто буває морока, коли автомати відмовляються їх приймати з першого разу. Звісно, що є і проїзні.


41. Зупинка на кільцевій вулиці довкола середмістя - аналозі нашої Підвальної.


42. Неприємно здивувала манера краківських водіїв протискатися правою смугою повз трамвай, що стоїть на зупинці з відчиненими дверима. Люди виходять, а вони лізуть.


43. Причому я ставав свідком подібного хамства неодноразово. Схоже, що така поведінка є якоюсь суто краківською фішкою. Товариш, що живе у Польщі, розказував, що якось мало не отримав монтировкою по лобовусі від водія трамвая у Вроцлаві, випадково подібним чином прогавивши зупинку. Тоді як у Кракові на таке, схоже, взагалі не реагують.


44. Хоча для захисту від побідних ситуацій облаштовують зупинки віденського типу.


45. Чи острівні зупинки.


46. Те саме місце.


47. Мабуть зайвим буде нагадувати, що всюди, де можливо, трамваї їдуть виділеними смугами.


48.


49.


50. Звісно, виділенки вдалося втиснути не всюди.


51.


52. Знак нагадує, що Shit happens.


53. Не трамвай, але цікавий екземпляр.


54.


55. Не обійшлося тут без плит БКВ. Хоча їх мало. Цікаво, що у Кракові є вулиця Краківська.


56. Важлива штука для обслуговуванні трамвайного господарства - технічна вантажівка на рейковому ходу.


57. Нам би у Львів таку...


58. Це фото скоріш про велоінфраструктуру, але хай буде.


59.


60. Ось така картина. Дякую всім за увагу.


Дивіться також:

Трамваї Вроцлава


Трамваї Ляйпцига


Бутерброд по-краківськи (або екскурсія краківським залізничним вокзалом)


Громадський транспорт Стокгольма





Tags: краків, польща, трамвай, транспорт
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 22 comments
Previous
← Ctrl ← Alt
Next
Ctrl → Alt →
Previous
← Ctrl ← Alt
Next
Ctrl → Alt →