alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Про зимовий догляд за вулицями. Чи є альтернатива піску? Доповнення до теми


Оскільки ця тема і надалі актуальна, я знову публікую свій минулорічний допис про зимовий догляд до вулиці в Стокгольмі, доповнюючи його наприкінці слайдом інфографіки про місце вуличного відсіву у загальній масі міського сміття.

Так виглядає типова львівська вулиця після танення снігів. Її узбіччя вкрите товстим шаром піску, який лишився після посипання вулиць піскосумішшю під час зимових ожеледиць. Поки цей пісок вологий, він тримається купи, однак по мірі висихання його починає носити вітром і тоді він потрапляє до очей, скрипить на зубах, збирається у волоссі... Сумнівне задоволення. Звісно, комунальники поступово його прибирають, однак ідеально та швидко зробити це неможливо, тому кількох тижнів пилових буревіїв все-одно уникнути не вдається. Але чи можливо доглядати за зимивими якось інакше?
Під час минулорічної поїздки до Швеції я бачив, що там замість піску тротуари посипають дрібним щебенем, однак чи не призводить це до проблем з дренажною системою? Що роблять з розсипаним на вулицях щебенем навесні? Наскільки це ефективно?
Щоби отримати відповідь на ці питання, я написав електронного листа до транспортного департаменту Стокгольма, звідки вже за тиждень прийшла відповідь - лист та пару презентацій з картинками.

Dear Mr Shutyuk,

Here comes some answers from Stockholm about our winter maintenance and how we are using gravel on the sidewalks. I will send you a presentation in this e-mail and in a following e-mail.

Please do not hesitate to contact me if you have further questions.

Kind regards

Susanne Pettersson

Projektsamordnare Trafikkontoret
Stadsmiljö/Innerstaden


А ось сам опис зимового догляду за вулицями у моєму перекладі.

Про зимовий догляд за вулицями у Стокгольмі, Швеція.

У Стокгольмі залежно від типу поверхні ми використовуємо гравій, сіль або сольові розчини.


На більших вулицях, а також на пріорітетних велодоріжках, ми зазвичай використовуємо сольові розчини. На більшості тротуарів ми використовуємо комбінацію гравію та солі.

Наш досвід показує, що гравій значно краще протидіє слизькості поверхонь для пішоходів взимку та мінімізує кількість пилу та інших дрібних частинок навесні, порівняно з піском.



Ми завжди посипаємо гравій під час чистки тротуарів технікою, а також восени перед першими снігопадами, коли прогнозується ожеледиця.

Навесні ми змітаємо гравій з вулиць на узбіччя спеціальною технікою та збираємо його. Ми не маємо жодних проблем з нашою дренажною системою. Раз на рік ми чистимо дощоприймачі спеціальною машиною.

Я надішлю також презентацію про те, як ми доглядаємо вулиці Стокгольма взимку. Також ми радо запрошуємо вас відвідати нас, щоби дізнатися більше та побачити техніку, яку ми використовуємо.

Susanne Pettersson
Project Manager, City of Stockholm Traffic Administration
Urban Environment Department


А ось деякі слайди з презентації


Загальні відомості про місто.


Про погоду. Тепле літо поєднюється з дощовою та вітряною осінню, холодною сніжною зимою та непередбачуваною весною.


Організаційна структура.


Департамент міського середовища в цифрах.


Карта міста.


Місто розділене на 11 зон, в яких працюють три підрядні компанії за системою "замовник - виконавець"




Прибирання снігу в середмісті.


Прибирання снігу на околицях.


Чистка велодоріжок.


Місця для вивезення снігу на озерах - є три зони, в т.ч. на морі та на приміському озері Маларен.


Також є 25 сухопутних ділянок для вивезення снігу.


Мінімізація використання солі. Різні підходи залежно від погоди. Щоправда тут таки згадується пісок, щодо цього треба в них перепитати. Які ще будуть питання?


На цьому із шведською презентацією все. А тепер інфографіка, яку підготували Ірина Миронова та Юлія Юрченко в процесі дослідження ситуації зі сміттям. Як бачите, вуличний відсів (сюди входить піскосуміш, якою посипають вулиці взимку та пил, що утворюється влітку) за об'ємом посідає друге місце у структурі міського сміття - 15%, тобто орієнтовно 36 тис. тон щороку. Зважаючи на теперішні витрати на його утилізацію (800 грн. за тону), загальну вартість прикинути не складно. При цьому щебінь, який використовують у містах Євросоюзу, є багаторазового використання. Тобто це питання не лише естетики, здоров'я та екології, а й економіки. Звісно, це треба рахувати грунтовніше, але рано чи пізно це треба буде робити.




Tags: вулиця, екологія, економіка, зима, погода, технологія
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 5 comments