alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Яким мало бути львівське метро?


Словосполучення "львівське метро" вже давно стало інтернет-мемом та не сприймається всерйоз. Тим не менш, у 1970-80-х роках це був цілком реальний проект, який повноцінно пророблявся і навіть почав реалізовуватися. Саме у рамках цього проекту збудували виділену колію на вул. Кн. Ольги, якою зараз їздять маршрути №3 та 5. Наприкінці 1980-х біля палацу Потоцьких на вул Коперника почали будувати першу вентиляційну шахту, однак через підземні роботи почав тріщати фундамент палацу, через що роботи заморозили.
Нещодавно знайшов у інтернеті фотографії проекту планованої підземної трамвайної системи Львова, на якій видно загальний задум, який виношували у 1970-х роках. Масштаб ідей справляє враження.

На стартовому фото - криворізький метротрам, фото звідси.

2. Загальний план мережі. Центральна частина міста не дуже читабельна, зате добре видно, що вже тоді планували лінії на Сихів та у Рясне через залізничний вокзал та Левандівку.


3. Тут якраз добре видно, як тунелі мали проходити під сквером на перетині вулиць Коперника та Стефаника та позаду палацу Потоцьких. У схилі пагорбу, на якому стоїть Цитадель, планували облаштувати станцію.


4. Перетин Замарстинівської та Гайдамацької. На місці, де зараз знаходиться базар, трамвай мав виходити з-під землі та продовжувати подальший рух вулицями


5. На перетині Сахарова та Вітовського на місці старого трамвайного депо планували збудувати гігантську петлю, якою трамваї мали дорогою до центру спускатися під землю. У комплекті планувалися підземні (чи надземні?) переходи та перехоплюючий паркінг. І щось не видно трамвайних колій на Вітовського. Невже їх думали прибрати?


6.


7. План підземного рівня.


8. Теперішня вул. Сахарова тоді носила ім'я Суворова.


9.


10. Вузол на теперішній площі Галицькій.


11. Тут у різних рівнях мали перетинатися дві гілки. Ні місці, де тепер стоїть пам'ятник Данилу Галицькому, мала бути станція. Що цікаво, підземний перехід поряд з готелем Жорж також задумувався, як один із входів до цієї станції.


12. Лінію нагорі Личаківської планували продовжити в сторону Винників.


13. Вузол на Личаківській неподалік Медуніверу.


14. Ще один з тунелів мав починатися в районі перехрестя вулиць Франка та Шота Руставелі.


15. Портал тунелю планували робити у схилі пагорбу на вул. Волоській. Ну і куди ж без купи підземних переходів?


16. Вузол на пл. Старий Ринок.


17.


18. А таким автори проекту бачили розвиток привокзальної території.


19. Вже у 1976 році архітектори мріяли про трамвайну лінію до микрорайона Обильное Рясне.


20. Ось такі ідеї виношували архітектори у 1970-х роках. І як вам? Хотіли би зараз користуватися таким львівським метро?


Дивіться також:

Львів на старих фотографіях. Трамвайні історії (і не тільки)


Вулиця Сахарова на старих фотографіях


Двірцева 3.0: Як розвивати територію довкола вокзалу?


Австрійське бачення розвитку Привокзальної


Трамвайний Карлсруе


Тунель крізь століття


Tags: архітектура, вокзал, львів, проект, трамвай, історія
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 53 comments
дуже шкода, що проект не втілили. гірше б точно не було. звісно, зараз він уже неактуальний. якщо і копати підземку, то зовсім з іншими маршрутами.
вчора китайці телепортували фотон.
думаю, нам вже ближче до телепортації, аніж до підземного трамвая.
Такий проект просрали :(
проект був маштабний та сміливий, але реаліі та грунти сказали своє!

АЛЕ НАЦІКАВІШЕ..... прошу звернути увагу на МОВУ ПРОЕКТНОІ ДОКУМЕНТАЦІІ.... і це в ті роки!!!!

Demyan Danylyuk

July 13 2017, 09:23:38 UTC 1 year ago Edited:  July 13 2017, 09:24:34 UTC

Як добре, що Львів такий крихкий і їм це не вдалося.

Ти не думав до фото №2 прифотошопити гугломапу напівпрозорим шаром?
Так буде більш зрозуміло загальний план.
Я от наприклад не дуже розумію, вони трамвай планували з Промислової(забрати?) пустити далі по БХ попри Фабрику повидла до АС-2?

Ну і ти так пишеш "планували"(в минулому часі) ніби актуальний Генплан Львова цього не планує зробити :))))
наприклад Генплан не пропонує підземного трамвая взагалі і трамвая на Левандівку зокрема

night_dreamer01

1 year ago

Demyan Danylyuk

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

Pavlo Syrvatka

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

Pavlo Syrvatka

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

Так-то воно все гарно. Але авіть якщо припустити, що проект би встигли реалізувати за совка, цікаво б було взнати - де б зараз взяли кошти на його утримання в належному стані? Враховуючи актуальний стан трамвайного транспорту в місті і рівень його прибутковості..
поцікавтесь рівнем прибутковості паризького чи празького метро, наприклад )))

jumpingrat

1 year ago

Pavlo Syrvatka

1 year ago

jumpingrat

1 year ago

noddeat

1 year ago

Demyan Danylyuk

1 year ago

noddeat

1 year ago

Pavlo Syrvatka

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

jumpingrat

1 year ago

Мені здається, це більше схоже на реалізований у 2008 році Krakowski Szybki Tramwaj. Він якраз починався, власне, з 1970х років і планів збудувати у Кракові метро. 200 метрів тунелю зробили, а потім «народна республіка» розвалилась.

І вже у наші часи з залученням унійних коштів (частково) зробили пару ліній цього.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Krakowski_Szybki_Tramwaj

Можна очікувати, шо у Львові шось таке теж з’явиться.
Ні, це не зовсім те. Єдиний тунель Краківського ШТ - під вокзалом, там це вимушено. Решта лінії - наземно-естакадна, але поза історичним центром, таке цілком припустимо.

noddeat

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

noddeat

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

noddeat

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

noddeat

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

noddeat

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

noddeat

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

noddeat

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

noddeat

1 year ago

> І щось не видно трамвайних колій на Вітовського. Невже їх думали прибрати?

Так, і, цілком можливо, не тільки їх: https://goo.gl/EBpGXV
Строить подземные трассы трамвая поручено опытному коллективу Киевметростроя. Ввод их в эксплуатацию повысит скорость движения, позволит снять трамвайные пути в центре города, значительно улучшит работу других видов транспорта, снизит уровень шума, вибрации зданий и т. д.
ІМХО, один з небагатьох мінусів проекту.

> Що цікаво, підземний перехід поряд з готелем Жорж також задумувався, як один із входів до цієї станції.
"А я говорил, Люда,... а ты не верила!" Надто вже схожий той перехід за конфігурацією та конструкцією на підземні переходи-вестибюлі метро у Києві. Цікаво, яка різниця у часі між спорудженням переходу та проектом метро? Тоді вміли думати наперед.

Гарні штуки - старі завалящі альбоми з радянськими проектами. Де ви це дістали?
Мені це переслав один знайомий, який сам знайшов це десь у якійсь закритій спільноті.
Там с мусором разобраться не могут. Какой трамвай? Да еще и подземный

night_dreamer01

July 24 2017, 19:12:53 UTC 1 year ago Edited:  July 24 2017, 19:16:55 UTC

Чукча писатель, правда?
Подземный трамвай проектировался в 70-х. То бишь 40 лет назад. Причём тут мусор?)))
А новую линию обычного открыли полгода назад. В разгар "катастрофы".
"Ото аби ляпнуть..."

kindzadzaa

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

kindzadzaa

1 year ago

Очень жаль, что его не построили, ты бы нашёл ту сессию рады, где отказались, там адские аргументы
Наприклад?
чисто пореготати :)

dfaw

1 year ago

night_dreamer01

1 year ago

Дуже цікавий матеріал.