alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Вулиця для всіх: як облаштувати тротуари на вул. Бандери? (матеріали зі вчорашньої презентації)


Як ви мабуть знаєте, триває робота над концепцією реконструкції вул. Бандери у рамках проекту Вулиця для всіх і вчора відбулася зустріч, на якій спільно з мешканцями обговорювалося облаштування тротуарів вздовж вулиці, спільно напрацьовані Інститутом просторового розвитку та Інститутом міста.

2. Зараз тротуари на Бандери виглядають ось так. Щоправда на цьому фото одна із найкращих ділянок, без кіосків поперек проходу, із досить цілим покриттям та відносно акуратним паркуванням.


3. Ось інша ділянка - тут вже видно і паркування поперек хідника, і розвалену плитку з широченними швами між нею.


4. Але більша частина мощення тротуарного складається із столітньої бетонної плитки 30х30 см із вкрапленнями базальту, про яку я ще згадаю пізніше.


5. На жаль, історичних фотографій із тротуарами крупним планом збереглося небагато, бо всі фотографували архітектуру, але дещо таки можна побачити. Наприклад ось тут видно поділ на два різних типи покриття із транзитною зоною поміж деревами.


6. Тут також добре видно транзитну зону з плитки, за межами якої знаходяться дерева, ліхтарі, кіоски та інші об'єкти, які можуть ставати перешкодою для руху пішоходів.


7. До речі, цікаво, що рух на вулицях на цих фото ще лівосторонній.


8. Якщо проаналізувати вулицю, то можна побачити, що її сторони дуже сильно відрізняються одна від одної. Тут показано розміщення будинків із активними фасадами на перших поверхах, де вже працюють або потенційно можуть з'явитися магазини, кафешки чи інша комерція, що приваблює відвідувачів. Як видно, більшість таких будівель знаходиться на південній стороні вулиці.


9. У той же час північна сторона вулиці переважно складається із пасивних фасадів, які з перехожими практично не взаємодіють - тут чимало парканів та стін без вікон на рівні очей перехожих.


10. Як видно, саме на південній стороні вулиці із активними фасадами знаходиться більшість закладів громадського харчування.


11. Готелів та хостелів значно менше, але вони також на південній стороні.


12. Значну роль на вулиці Бандери грають навчальні заклади. Блакитним кольором тут позначено корпуси Львівської Політехніки, а синім - школи та гімназію.


13. Ще один момент - вулиця тягнеться із Заходу на Схід, тому влітку її південна сторона ховається в тіні будинків, тоді як північна сильно розігрівається сонцем і перебувати на ній у цей час значно менш комфортно.


14. Виходячи з цього, виходить, що тротуари на вул. Бандери можна розділити на два основних типи, які ми умовно назвемо комерційним та рекреаційним.


15. Комерційний проходить повз будинки із кафе та магазинами на перших поверхах, де необхідно передбачити розміщення літніх майданчиків та забезпечити при цьому транзит пішоходів, паркування авто та доставку товарів.


16. Рекреаційний знаходиться переважно на сонячній стороні біля навчальних закладів - тут не планується появи літніх майданчиків, натомість можна облаштувати вудпочинкові зони для дозвілля учнів та студентів, збільшити кількість озеленення та встановити додаткове освітлення.


17. Які ідеї та принципи хотілося би використати? В першу чергу безбар'єрність середовища. Як приклад - трамвайна зупинка у польській Лодзі.


18. Замощення різних функціональних зон різними типами покриття.


19. Використання тактильної плитки для скерування незрячих пішоходів на пішохідні переходи.


20. Ефекту тактильної плитки можна досягти також, використовуючи накладки для основного мощення. Наприклад, так виглядає плитка-поводир на трамвайній зупинці біля центрального вокзала Роттердама.


21. Приклад із польського Вроцлава.


22. Позначити на тротуарі тнанзитні зони можна, використовуючи поєднання гладкої плитки та кам'яної мозаїки. Звісно, що при цьому ніхто не заборонятиме вам ходити бруківкою, але більш нерівне покриття інтуїтивно даватиме зрозуміти, що саме тут можлива поява таких перешкод, як дорожні знаки, ліхтарі, велостійки та інше.


23. Серед мощення можна розміщувати такі невеликі пам'ятні знаки, які розповідатимуть про визначні події чи людей, пов'язаних з певним місцем.


24. Поряд із великими точками притягання людей варто не забувати і про велопарковки. Може і не у таких кількостях, як от біля зоопарку Ляйпцига, але все ж.


25. До речі, літній майданчик не обов'язково має бути великим - цей приклад з Лодзі показує, що деколи достатньо буквально одного метра.


26. І не відкидаємо ідеї відтворити фактуру старої львівської тротуарної плитки із вкрапленнями базальтової крихти.


27. І після цього довжелезного вступу давайте нарешті перейдемо до візуалок. Спочатку розглянемо облаштування "комерційного" хідника на прикладі цієї ділянки на розі вулиць Бандери та Єфремова.


28. Отже, транзитні зони викладаються плиткою 30х30 см, а проміжки довкола них - колотою бруківкою. Ширина транзитної зони вздовж будинків виходить 180 см, ширина технічної зони прямо під яасадом - близько метра, з протилежного боку - 30 см.


29. У технічній зоні на куті можна розмістити кілька велостійок.


30. Проблема тактиильної плитки, що виготовляється в наших широтах, полягає в тому, що її товщина є меншою за основну, через що її часто буває досить проблематично виставити у одній площині із довколишньою так, щоби вона міцно трималася та не просідала. Тому тут пропонується використовувати накладні елементи до основної плитки.


31. Вид вздовж тротуару.


32. Велопарковка.


33. Тут видно облаштування паркомісця та розміщення невеликого літнього майданчика у технічній зоні. Проміжки між деревами, де не буде паркомісць пропонується пропонується використати для длодаткового озеленення кущами. Під час обговорення були питання, чи не потрібно додатково відділити паркувальні кишені стовпцями - ви як вважаєте? Також під


35. А тепер рекреаційний тип тротуару на прикладі ділянки біля головного корпусу Політехніки.


36. Тут загальна ширина пішохідної частини значно ширша, тому транзитна зона має ширина 210 см, а на решті площі пропонується розмістити лавки, додаткові світильники та велостійки. Також можна розширити лунки біля дерев для висадки кущів, що поглинатимуть частину шуму вулиці.


37. Ці лавки мені дуже подобаються своїм дизайном, а також місткістю та очевидною вандалостійкістю. Думки учасників обговорення стосовно лавок розділилися - одні казали, що вони будуть дуже доречні, інші були проти. А ви як до цього ставитеся? Ліхтарі на візуалізації з каталогу Schreder.


38. Бруківка у зоні лавок розбавляється невеликими вставками з плитки чи каменю.


39.


40. І наостанок про варіанти вуличних меблів. Ось такі лавки показані на візуалізаціях. В оригіналі їх виробляє іспанська фірма Santa&Cole. До речі, одна така стоїть на низькій терасі Високого Замку, хоча і наврядчи оригінальна.


41. Сидіти на ній можна по-різному.


42. Габарити.


43. Звісно, у світі існує ще мільйон інших варіантів, наприклад такі.


44.


45. Більш класичний лавочний варіант.


46.


47. Ці варіанти гарні, але для цього місця, як на мене, надто делікатні.


48.


49. Світильник з візуалізації. Мені він імпонує тим, що він одночасно і сучасний і в той же час стриманий і гармонійно виглядає на фоні старої архітектури.


50. Альтернативний варіант під старовину.


51. Можливі смітники.


52.


53. На цьому все. Вчорашня розмова пройшла дуже конструктивно, чим я неймовірно задоволений. А які ваші думки, пропозиції, зауваження?


Дивіться також:

Що для вас вул. Бандери? (+ підбірка старих фото)


У пошуках рецепту львівської тротуарної плитки


Прикладна тротуарологія






Tags: благоустрій, вулиця, дизайн, проект
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 22 comments