alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Тонка жовта лінія (знову про ліврею)


Як я вже писав, зараз у Львові триває конкурс із вибору лівреї міського громадського транспорту. Вчора у Ратуші учасники якраз презентували свої проекти. Сам я не подавався для участі у ньому, бо так і не побачив прийнятного способу подружити між собою домінуючий лимонний жовтий колір та міське середовище Львова. Однак, деякі думки стосовно можливого вигляду львівського транспорту з точки зору теорії кольору та історії, в мене таки були і ними я таки поділився під час зустрічі.

2. Львів, який ми найбільше цінуємо, виглядає так. (фото Руслан Данилюк)


3. Чи так. (фото Руслан Данилюк)


4. І так. (фото Руслан Данилюк)


5. Добре видно, що на будівлях Львова переважають спокійні охристі відтінки.


6. Ця картина виглядає гармонійною, аж поки на її фоні не з'являється яскраво-жовтий вир громадського транспорту, що привертає чималу увагу до себе.


7. Зісно, можна пофарбувати транспорт у той самий охристий відтінок і той просто замаскується у середовищі, але ми сьогодні підемо іншим шляхом. І тут нам на допомогу приходить спектральне коло та поняття доповняльних кольорів. Згідно цієї теорії, кольори, що знаходяться на протилежних кінцях спектру, є достатньо контрастними між собою, але водночас гармонійно поєднуються та формують цілісну композицію.
Протилежними до охристих на цьому колі, як видно, є синя гама.


8. Якщо максимально розмити наш колаж із фасадами, то ми отримаємо ось такий кавово-охристий градієнт.


9. Робимо інверсію і він стає синьо-блакитним.


10. Це вже стає цікаво, адже трамваї у подібних кольорах колись вже їздили львівськими вулицями. (фото звідси)


11. А тепер спробуємо приміряти цю гаму на сучасний львівський транспорт. Почнемо із трамвая Електрон.


12. Трохи танців з фотошопівським бубном і вагон перевтілюється. У приглушеному блакитному кольорі (ідеально виглядав би металік) він значно гармонійніше поєднується із оточенням. Жовта смуга для контрастності все ж присутня під вікнами, але її товщина не більше 10 см. Лінія даху виділяється білою смугою, яка вигідно підкреслює пластику передніх стійок.


13. До речі, ця тонка жовта лінія відкриває цікаві можливості для різноманітного додаткового тематичного брендування вагонів.


14. Наприклад, такий прінт міг би прикрашати деякі вагони на день міста.


15. У інший час транспорт може натякати на те, що у місті проходить, наприклад, Форум видавців.


16. Чи театральний фестиваль.


17. Чи велодень. На новорічні свята це можуть бути ялинки-сніжинки та інша святкова атрибутика. Звісно, піктограми можуть бути пропрацьовані і краще, зараз мова суто про ідею.


18. Спробуємо ще приміряти цю гаму на новий автобус МАЗ. Зараз він виглядає так.


19. А міг би бути таким. Тут все аналогічно. Спокійно-синя основа та біля і жовта смуги для контрастності. Як на мене, така гама має досить гармонійно поєднатися із міським середовищем та водночас не зливатися з ним. Важливий момент - весь нижній пояс пофарбовано одним кольором, що максимально спрощує віднослення після пошкоджень. Приємний бонус - ця кольорова гама перекликається із кольорами гербу Львова.


20. Ось так


21. За результатом же вчорашнього голосування журі переможцем оголосили Костю Череповського, чия концепція виявилася найбільш обгрунтованою та продуманою. Особисто я вдячний Кості ще і за аргументовану критику ідеї використання жовтого кольору в якості основи лівреї. Наступним етапом має стати доопрацювання Костею свого варіанту з врахуванням зауважень, які прозвучали на зустрічі. Можливо і деякі з моїх ідей також стануть у нагоді.








Tags: дизайн, ліврея, транспорт
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 8 comments