alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Картинки з Ліона: вуличні деталі та благоустрій


Щоби не відкладати задумане у довгий ящик, почну розповідати про побачене у незщодавній подорожі і у сьогоднішньому дописі розкажу про вуличні деталі та громадські простори Ліона. Запрошую до перегляду.

2. Для початку невелика вікіпедична довідка. Ліон було засновано ще у 43 р. до нашої ери римлянанами за часів правління Юлія Цезаря і дотепер у місті збереглося чимало пам'яток античного часу. Тому не дивно, що центральна частина міста входить до списку світової спадщини ЮНЕСКО.
Зараз у самому Ліоні живе трохи більше 500 тис. мешканців, а агломерації - 2,3 млн і за цим показником він є другим у Франції після Парижа. При цьому при слові "агломерація" не треба уявляти собі пасторальні села - зовнішньо та по суті це те саме місто з такими ж вулицями та будинками.


3. Ліон стоїть у місці злиття двох річок - Рони та Сони, на набережних яких облаштовано зручні громадські простори. На ріках періодично стаються паводки, тому набережні зроблені кількарівневими, що захищає вулиці від підтоплень.


4. Вид на набережну Рони з одного з мостів.


5. Деякі частини набережної продовжують облаштовувати. Тут, схоже, зібралися висаджувати нові дерева.


6. З верхньої частини набережної вниз можна спуститися сходами або ж з'їхати на дупі по металевій трубі.


7. На сусідній ділянці вже видно кінцевий результат. Тут стоять дерев'яні шезлонги, на яких можна розслабитися, споглядаючи ріку, та дитячі майданчики.


8. Один з майданчиків призначений для експериментів з водою.


9. У оформленні майданчиків переважають природні матеріали та натуральні кольори.


10. Покриття майданчиків тут переважно роблять з пружного матеріалу на основу коркової крихти.


11. Пішохідна частина набережної вкрита бруківкою, роверистам постелили асфальт.


12.


13. Велосипедна доріжка відділена від прогулянкової смугою річкового каменю (і кам'яними брилами :).


14.


15. Плавний спуск з вулицю на набережну.


16. Місцеві мешканці активно використовують набережну для пробіжок.


17. Ще одна новооблаштована ділянка набережної зі скейтпарком та терасами-сходинками з вбудованим у них пандусом.


18.


19.


20. Більш старий та геть розписаний графітчиками скейт-парк на іншому кінці набережної. Цікаво, що він поділений на дві вікові зони - невеликі фігури для початківців та велика рампа для більш досвідчених райдерів.


21. Так виглядає набережна далі від центру "з неправильного боку залізниці". Тут на алеї покриття з крихти, але також є меблі та навіть вуличні тренажери.


22.


23. Окрім набережних Ліон запам'ятовується своїм рельєфом. Стара частина міста частково знаходиться на високих пагорбах, по яких повсюдно прокладені такі сходи.


24. Вулиці поміж цих пагорбів петляють серпантинами, але при цьому по них ходить громадський транспорт (про нього іншим разом) - на фото якраз видно тролейбусну зупинку.


25. Песередині сходів майже завжди є такого плану перила. Самі ж сходи трапляються настільки довгі, що безперервний спуск ними може займати понад 10 хвилин.


26. Трохи про збереження старовини. Практично всюди максимально збережені автентичні вхідні двері, вікна, ручки, поштові скриньки та інші деталі. Замість номерів квартир на дверях та поштових скриньках пишуть прізвища мешканців.


27. Один з численних прикладів мирного співіснування старовинних вхідних дверей та сучасного домофону.


28. Вулиці з автомобільним рухом у горбистій частині міста виглядають так.


29. Тактильні елементи по всьому місту зроблені з металевих пухирців.


30. Велорух на односмугових вулицях вулицях облаштовано у протилежному напрямку до руху авто, причому часто взагалі без запасу по ширині. І якщо на рівнинних вулицях це працює цілком нормально, то на підйомах спричиняє роверистам помітні незручності. Щоби роз'їхатися з авто, роверисту, що повзе під гірку, доводиться зупинятися та притискатися до бордюра і після цього знову рушати. Якщо машини їдуть одна за одною, підйом стає досить проблематичним.


31. Хоча переважно автотрафік на таких вулицях слабкий і звичні до підйомів ліонські роверисти почуваються на них досить комфортно.


32. Швидкість руху авто знижують берлінськими подушками (як на фото) та підвищеними пішохідними переходами.


33. Щоправда, приблизно третина місцевих водіїв проскакують ці перешкоди взагалі без зниження швидкості, підстрибуючи на них, як на трамплінах.


34. Антикишеня на пішохідному переході у середмісті.


35. То там, то тут зустрічаються нагадування про античне походження міста.


36. Продуктові магазини завжди виставляють на вулицю ящики з овочами та фруктами.


37. Спочатку я почав захоплюватися цією довірою до порядності оточуючих, а потім згадав, що деякі магазинчики біля мене у Львові роблять так само.


38. У французів дуже своєрідна манера написання телефонних номерів - вони групують цифри парами і деколи ще й ставлять між цими парами крапки, що робить їх більш подібними на IP-адресу.


39. Одна із численних площ із прекрасно доглянутими деревами. Натовп людей праворуч стоїть біля входу до станції фунікулера який піднімається до верхіви пагорба, на якому стоїть одна з головних міських пам'яток - базиліка Нотр-дам-де-Фурв'є. Забігаючи наперед скажу, що фунікулер входить до системи міського громадського транспорту і, купивши загальний денний квиток, ним можна користуватися так само, як метро чи трамваєм.


40. У Ліоні вулиці різного типу дуже чітко відрізняються покриттям. Якщо вулиці із автомобільним рухом переважно асфальтовані, то пішохідні вкривають бруківкою чи кам'яною плиткою у один рівень. По центру кладуть кам'яний лоток для збирання дощової води.


41.


42. Літні майданчики кафе та ресторанів обходяться без подіумів та огороджень - лише легкі меблі та навіси-маркізи.


43.


44.


45. Такі майданчики не створюють відчуття відгородженості та ніби запрошують перехожого присісти за столик та щось замовити.


46. Більш широкі вулиці щедро засаджені деревами (переважно платанами), які створюють тут затінок та захищають від пекучого сонця.


47. До речі, зверніть увагу на ширину смуг. Навіть легковики вміщаються на них впритик.


48. Вантажівки вже вміщаються взагалі впритирку. Але в результаті така тіснота змушує всіх їхати дуже уважно та не розганятися.


49. На житлових вулицях з 30-кілометровим лімітом швидкості перехрестя часто піднімаються до рівня тротуару та звужуються антикишенями, які завжди захищають стовпцями.


50. Ліонські стовпці мають цікаву когструкцію - вони можуть стояти і самі по собі, і бути основою для кріплення вуличного огородження. Тут вже мабуть хтось саркастично зрадіє - "О! Вуличні паркани! Все, як в нас!" - але ні, тут з них ніхто не будує суцільних лабіринтів. Їх використовують максимум по кілька штук за раз і дуже дозовано. Наприклад прямо напроти виходу зі школи.


51. Крім металевих зустрічаються ще потужні кам'яні стовпці у колір плитки.


52. Деколи на них надягають такі навігаційні компаси, які показують напрямки до головних точок притягання.


53. Мешканці у свою чергу вдосконалюють ці стовпці трохи по-іншому.


54.


55. Перетин невеликої вулиці та площі у самому центрі зробили з пріоритетом пішоходів - вулиця просто обривається і машини навшпиньки пробираються крізь вузький коридор між стовпчиками, пропускаючи людей.


56. Інший подібний приклад можна побачити біля одного з ліонських вокзалів. Просто перед входом одна смуга поміж стовпчиків, яка одночасно є зоною висадки.


57. Трохи далі трамвайні зупинки.


58. І за зупинками якраз завершують облаштування нового скверу.


59. Щоправда у цьому випадку транзитну вулицю таки зберегли, але закопали її під землю.


60. Вуличні ліхтарі стараються по максимуму вішаюти на стіни будинків, щоби зберегти якнайбільше простору для пішоходів.


61.


62. По всьому місту вулиці були розмальовані різнокольоровими позначками підземних комунікацій. Цікаво, для чого це?


63. Трохи повернімося до теми велоінфраструктури. На магістральних вулицях з двома та більше смугами велодоріжки роблять двосторонніми, зміщають під один з країв вулиці та відокремлюють від машин потужним кам'яним бордюром-делініатором.


64.


65.


66. Кут повороту цих бордюрів намагаються робити близьким до 30 чи 45 градусів, завдяки чому вулиці виглядають, ніби вийшли відразу із графічного редактора.


67. Щоби ці бордюри не перетворювалися на дамби, у них роблять розриви та у деяких з них ставлять водовідвідні решітки.


68.


69. Загалом така структура вулиць, поєднання матеріалів, форми та пропорції острівців формують власне впізнаване обличчя французької вулиці, відмінне від німецької чи голландської. І що цікаво, саме французькі вулиці виглядають найбільш "квадратіш".


70. Мурал, який не виглядає, як мурал. Мабуть, колись частина цього будинку завалилася і лишилася величезна стіна, яку вирішили розмалювати так, що здалеку не відрізнити від справжнього фасаду.


71. Несподівана вулична скульптура. От могли ж якийсь серйозний пам'ятник поставити у такому місці, але ні - взяли і вліпили якогось трансформера на роликах. Ну що за люди?


72. Скляні пляшки по всьому місті збирають у такі контейнери.


73. Червоний куб вдалині - інфобокс, присвячений відкриттю місцевого кінофестивалю.


74. Бічні вулиці на перетині з головною піднімають до рівня тротуару.


75. Причому навіть там, де їздять тролейбуси.


76.


77. Розкішне мощення тротуару та стовпи і дерева, що стоять чітко на одній лінії.


78.


79. У більш сучасних (чи не таких центрових) районах замість кам'яної плитки вже використовують асфальт чи бетон.


80. Якщо із верхніми поверхами будинків жодної самодіяльності не видно, то на перших поверхах на деяких вулицях власники магазинів, схоже, мають трохи свободи.


81. Деколи можна зустріти навіть таке.


82. Підозрюю, що ці куби з'явилися на в'їзді до однієї з головних шопінг вулиць після серії терактів у європейських містах, коли натоспи людей таранили вантажівками. Щоправда виглядають вони все ж недостатньо масивно, як на мене.


83. Сама вулиця виглядає так.


84. Ще трохи фоток різних скверів та вуличних просторів. Дитячий майданчик біля набережної.


85. Фонтан-струмок на одній із площ.


86. Площа перед невеликою залізничною станцією, масштабу нашого Підзамче.


87. Ніби досить багато всього показав, але ще більше всього лишилося за кодром і про це вже у наступних дописах.


88. І наостанок фото парку атракціонів, який розклався неподалік від місця, де я зупинявся. Чимала вулиця перетворилася на суцільний лунапарк із солодкою ватою, ілюмінацією та гучним реготом на кожному кроці, На перший погляд це дуже дисонувало зі стильними вулицями довкола, але з іншого боку - атракціони скоро приберуть, а дитячі спогади залишаться. Так само, як і місто із зеленими вулицями та затишними набережними.


Дивіться також:

На чому їздить Страсбург


Картинки з Роттердама


Картинки з Франкфурта


Стім-панк наживо. Прогулянка Вупперталем





Tags: вулиця, дизайн, ліон, франція
Subscribe
Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 13 comments