alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Прогулянка Женевою


Подумалося, що ведення блогу та написання розповідей про різні місця це ніби можливість повторно пережити ті емоції, які ти відчував у дорозі та освіжити у голові картини побаченого. Сьогодні невелика прогулянка Женевою - найбільшим містом у франкомовній частині Швейцарії.


2. Найприємнішою рисою аеропорту Женеви є його розташування - він знаходиться фактично у місті і від нього прямо у центр можна неспішно зайти пішки рівно за годину.


3. Звісно, є й інші варіанти добирання у місто - прямо біля терміналу знаходиться тролейбусна зупинка та залізнична станція. Але ми все ж скористаємося можливістю прогулятися пішки та зблизька побачити всі района міста від приватних будинків на околиці до торгових вулиць у середмісті.


4. Аеропорт відділено від міста автобаном, над яким перекинули пішохідний міст. Щоправда, вихід на нього трохи неочевидний.


5. Відразу за автобаном починається садибний район з тихими житловими вуличками.


6. Довкола біля будинків росте неймовірна кількість екзотичних хвойних дерев надзвичайної пишності.


7. Зовсім тиха житлова вулиця закінчилася, починається рух.


8. Перетин велодоріжки з бічною вулицею.


9. Кущі довкола дороги підстрижені з неймовірною акуратністю.


10. Ця вулиця має ухил, вниз по якому роверисти їдуть спільно з автомобілями - розміткою тут показано навіть не велосмугу, а зону безпеки, яку повинен залишити водій авто при обгоні ровериста. На протилежній стороні для роверистів, які їдуть на підйом вже зробили велодоріжку, припідняту вище рівня дороги.


11. Підземні сміттєві баки.


12.


13. Посеред мініатюрної кільцевої розв'язки примудрилися втиснути шматочок парку.


14. Велопереїзд на перехресті захистили двома зовсім крихітними острівцями.


15. Як скерувати пішоходів до переходу без використання чорно-білих парканів? Варіант від женевських дорожників.


16. Красивий сквер між корпусами навчального закладу. Щоправда чомусь зовсім без лавок. Зайшов, помилувався, вийшов.


17. Еталонний швейцарський острівець безпеки з контрастними стовпцями та щоглою освітлення.


18. Хтось копав якусь яму і щоби не пошкодити газон, підстелив плівку. Акуратність, яку варто наслідувати.


19. Пішохідний світлофор.


20. У Женеві зустрівся небачений мною раніше спосіб виконання радіусних бордюрів - із маленьких сегментів, з'єднаних один із одним на кшталт велосипедного ланцюга.


21. Чудасія. Дивно, що до такого додумалися саме тут, а не десь у Голландії.


22. Цікава деталь - на відміну від копача з нашого дорожнього знаку, його швейцарський колега не лише встромив лопату у купу, а й встиг трохи відкопати на іншу сторону.


23.


24. Тим часом довкола починаються багатоповерхові будинки та вперше зустрічається тролейбус. Загалом женевська тролейбусна мережа працює з 1942 року і зараз налічує 6 маршрутів, на яких працює 91 тролейбус, 11 з яких трьохсекційні.


25. Острівець безпеки між автомобільною та велосипедною смугами руху.


26.


27. Знову про акуратність. Асфальтоукладач припаркували чітко на смузі автопаркування, так що з обох боків лишилося місце для проїзду авто та роверистів.


28. Загончик для будівельного реманенту також облаштували так, щоби нікому не заважати. Просто браво!


29. Навігація на зупинці громадського транспорту. Причому ця зупинка - на вимогу.


30. Сквер з типовими женевськими лавочками.


31. Традиційно для Швейцарії, більшість тротуарів у Женеві покриті асфальтом. Велодоріжку від вузькуватого тротуару відділяє дренажна канавка, вздовж якої стоять дощоприймачі.


32. Пониження велодоріжки в районі переходу.


33.


34. Чудернацький будинок.


35. Міський парк.


36. З громадським туалетом при вході. Щоправда я не перевірив платний він чи ні.


37. Винесена вперед стоп-лінія для роверистів, вона ж байк-бокс, вона ж вело-шлюз.


38. І ось ми вже тишком-нишком підійшли до задньої сторони центрального вокзалу.


39. Столики кафе заховалися серед зелені, а прямо над ними нависає естакада з потягами.


40. Не можна було просто так опинитися біля женевського вокзалу та не піднятися на перон.


41. У закордонних залізницях щоразу дивує їхня майже повна безшумність - від потяга, що проїжджає у кількох метрах від тебе, чути лише легкий шурхіт.


42.


43.


44. Зазон між вагоном та платформою закривають висувні сходинки.


45. Залізничний натюрморт по-швейцарськи.


46. Прямо під залізничними зупиняється трамвай, з якого можна вийти просто до ескалаторів, що ведуть на перони.


47. Оце прямо дуже зручно.


48. Щоправда, площа перед вокзалом вже виглядає якоюсь аж надто утилітарною - тут багато асфальту, багато стовпів, немає жодного дерева та відразу важко зрозуміти, як її правильно переходити. Але вже скоро ситуація зміниться, адже вже готовий проект реконструкції.


49. Поки що надовго тут затримуватися бажання не виникає.


50. Трамвайна мережа складається з чотирьох маршрутів, на яких працюють 99 вагонів різних років випуску, серед яких найдовшими та найновішини є ось такі 44-метрові Stadler Tango. Ширина колії у Женеві така ж, як і у Львові - метрова.
При цьому Женева аж ніяк не є мегаполісом - її населення не дотягує до 200 тис. мешканців.


51. Мабуть, зайвим буде уточнювати, що громадський транспорт всюди має пріоритет над приватним та швидко проїжджає перехрестя, поки легковики чекають на своє зелене світло. Автомобільні світлофори при цьому налаштовані так, що потік зупиняється буквально кожні сто метрів


52.


53.


54. Пішохідна вулиця.


55. Мешканці Женеви активно користуються велосипедами.


56.


57.


58. Дежурне фото Женевського озера з відомим фонтаном.


59. Набережна.


60. Трохи в стороні від набережної з її квадратіш будинками починаються значно душевніші вулички.


61. Торгова пішохідно-трамвайна вулиця. Точніше трамвайно-тролейбусна.


62. Так-так, тут одночасно їздять і трамваї, і тролейбуси і контактна мережа останніх висить вже над тротуарами.


63.


64. У всіх трамваїв є відкидна сходинка, яка закриває щілину між вагоном та платформою. Схоже, що ці сходинки це якась швейцарська традиція. Принаймні у цюріхських трамваях є аналогічні.


65. Далі вулиці починають стрімко підніматися вгору і живописність середовища різко підвищується.


66.


67.


68.


69. Далі сходи піднімаються на тераси на рівні верхніх поверхів будинків, на кожній з яких облаштовано невеликий затишний сквер.


70.


71.


72. Не лавка прикрашає місце, а місце - лавку.


73.


74.


75.


76.


77.


78.


79. Припідняте перехрестя.


80. Великий пересадковий вузол, крізь який проходять майже всі трамвайні та тролейбусні маршрути.




81.


82.


83. Ще один приклад асиметричної велоінфраструктури. Вверх іде окрема велосмуга, вниз - спільний рух з громадським транспортом.


84.


85. Ще один пересадковий вузол


86.


87.


88. Так закінчилася Женева. Завдяки тому, що міжміська автостанція знаходиться у самісінькому центрі, можна спокійно гуляти містом практично до самого відправлення.


89. Дякую всім за увагу.


Дивіться також:

Прогулянка Цюріхом


Картинки з Ліона: вуличні деталі та благоустрій


Прогулянка Зальцбургом: тролейбуси, зона ЮНЕСКО та реконструкція вокзалу




Tags: транспорт, швейцарія
Subscribe

Recent Posts from This Journal

  • Мої правила подорожей

    Тут днями, як виявилося, промайнув міжнародний день туризму і я згадав, що якось хотів написати про ти, які правила подорожі я виділив для себе.…

  • Зміни на Коперника

    Днями пройшовся по вулиці Коперника та зробив трохи фото доріжки понад схилом під стіною монастиря Св. Лазаря, облаштування якої добігає…

  • Геть із міста

    Чудово деколи заховатися від вуличного шуму серед незайманої природи. А особливо приємно, коли ця природа знаходиться зовсім поряд з містом. У…

Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 4 comments