alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Прогулянка Копером: приморська Словенія з італійським акцентом


Після словенської столиці Любляни, яка виглядає дуже по-габсбурзьки, її найбільше приморське місто Копер справляє вже зовсім інше враження. Тут вже відчувається потужний італійський вплив та колорит у тисячах дрібних деталей та матеріалах. Воно й не дивно, адже місто свого часу майже 500 років входило до складу Венеційської республіки і італійці досить довго складали більшість її населення. А ще тут знаходиться єдиний у Словенії вантажний порт і нагадування про це також зустрічаються на вулицях, яким ми зараз трохи прогуляємося.

2. Машиною із Любляни у Копер можна добратися трохи більше, ніж за годину прекрасною трасою, яка пролягає крізь дуже живописну місцевість.


3. Довкола чистота та порядок. Словенські водії їздять акуратно та культурно, через що деколи починає здаватися, що ти знаходишся не на Балканах, а десь у Швейцарії.
У тягнучці на під'їзді до зони ремонтних робіт всі терпляче стоять і не намагаються пролізти вперед без черги. Єдиним, хто порушив цю ідилію, виявився чорний БМВ на румунських номерах.


4. І ось нарешті з-за пагорбів вперше визирає море.


5. З перших метрів Копер надто яскравого враження не справляє. Його сучасна частина це акуратні вулиці, довкола яких безликі коробчасті будівлі чергуються із величезними парковками. У пошуках безкоштовної, але не надто далекої від середмістя стоянки довелося трохи покружляти.


6. Але все ж ми приїхали сюди дивитися не на околиці, а на живописне старовинне середмістя.

7. Якщо їхати в сторону Італії через Словенію, то Копер ніби заздалегідь починає готувати вас до зустрічі з Венецією та Вероною - тут красиві черепичні дахи, живописна потертість фасадів з дерев'яними віконницями та затишні площі, вимощені натертими до блиску мармуровими плитами.


8. План середмістя неподалік від вхідних воріт.


9. Копер перестав бути частиною Італії після Другої світової війни. І хоча більшість італійців тоді покинула місто, італійська мова у цьому районі Словенії досі має офіційний статус та використовується на вуличних вказівниках поряд зі словенською.


10. Тут прекрасно почуває себе субтропічна рослинність, а вулички такі вузькі, що взагалі незрозуміло, як місцеві примудряються їздити тут на машинах, що також додає Коперу схожості з Італією.


11. Якщо кудись все ж не можа заїхати машиною, на допомогу приходять скутери.


12. Краса.


13. Не знаю, чи завжди це місце настільки спокійне, але я побачив його саме таким. Центральною площею Тітов трг (це не опечатка) бігали діти, хтось зі стурбованим обличчям поспішав кудись по справах, а з усіх боків за цим споглядали найвідоміші будівлі міста.


14.


15.


16. Минаємо центральну площу та йдемо далі пішохідною вулицею, в кінці якої крізь дерева та фігури людей починає виднітися море.


17.


18. А вже за кількадесят кроків ти розумієш, що попереду не просто море, а порт. Він виникає перед очима абсолютно несподівано та без жодних прелюдій. Старовинне середмістя з його мініатюрними будиночками ще не закінчилося, а на горизонті у повний зріст вже намалювалися потужні портові крани та стоси контейнерів. Порт Копера далеко не найбільший у світі, але саме ця близькість та відсутність між середмістям та портом буферу у вигляді кілометра всяких складів-промзон дозволяє максимально відчути масштаб та потужність портової техніки те великих вантажних суден.


19. Портовому місту - морські деталі на вулицях. В якості антипаркувальних стовпців на деяких вулицях використали швартувальні тумби.


20. Вид на гавань. Взагалі порт у цьому місці існує ще із часів Римської імперії, а зараз він є одним з найбільших у регіоні та одним з найважливіших у доставці товарів із Азії до Центральної Європи.


21. Спуститися з верхнього рівня набережної можна сходами або ліфтом.


22. Суда на рейді.

23.


24. Одна з найважливіших рис хорошої лавочки (якщо не найважливіша) це те, який вид з неї відкривається. Тут із цим все прекрасно. Уявляю, як круто сидіти тут ввечері на заході сонця.


25. Одне із суден якраз готувалося покидати гавань - довкола нього зібралися буксири, які мали витягувати його на оперативний простір.


26. Десь глибоко у голові засів стереотип, що вода у порту обов'язково має бути брудна, із плямами нафти та всяким сміттям біля берега. Тут чомусь не так - вода на вигляд чиста та пахне просто морем.


27. До речі, обшита склом ліфтова шахта чудово демонструє принцип гармонійного поєднання старого та нового. Вона не робить вигляд, що стоїть тут із часів імператора Юстиніана Другого, але завдяки цьому розумієш, що кам'яна кладка стіни поряд є насправді старою та цінною.


28. Живописне небо.


29. Буксири натягнули троси та приготувалися робити свою роботу.


30. Поїхали!


31. Хвилинка цікавинка - у момент написання цих рядків суховантаж Cendana (довжина 190 метрів, ширина 30,5, рік побудови 2004), що ходить під прапором Гонконгу, знаходився вже у порту Дурбан, що у Південноафриканській Республіці.


32. Ніколи раніше не бачив цього процесу наживо і мушу визнати - він справляє враження.


33. Йдемо далі набережною.


34. Автобусна зупинка. До речі, на міських маршрутах працює міжнародний оператор Arriva.


35. Трохи відхилюся від хронології прогулянки та напишу кілька слів про громадський транспорт. Копер місто зовсім невелике - його населення всього 23 тисячі мешканців - тому на деяких маршрутах працюють такі мікроавтобуси на базі Mercedes Sprinter. Щоправда при цьому вони низькопідлогові, мають широкі двері, у які пройде інвалідний візок, електронні табло та кондиціонер. Зустрічається і більш серйозна техніка.


36. Загалом в місті діє 9 автобусних маршрутів і всю інформацію про них та тарифи можна знайти на сайті перевізника. А також там є такий текст:

Що ми, як громадяни Копера, можемо зробити для поліпшення якості життя в нашому місті?

  • ми можемо надавати перевагу автобусам, оскільки це збільшує швидкість їхнього руху;

  • ми не паркуємося і зупиняємось на зупинках, оскільки це знижує безпеку роботи громадського транспорту і його швидкість;

  • ми можемо дотримуватися правил поведінки у автобусі, тому що цим ми гарантуємо, що поїздка буде для нас та інших пасажирів більш комфортною та безпечною;

  • зокрема, ми можемо частіше подорожувати автобусом, їздити на велосипеді або гуляти містом пішки, оскільки це сприяє більш чистому довкіллю та менш зайнятим дорогам у Копері.

Як на мене гарний приклад комунікації і дуже круто, що перевізник говорить живою людською та не протиставляє своїх користувачів та себе самого, не ділить світ на МИ та ВИ.


37. Тим часом буксири витягнули судно із попередніх фото на велику воду та почали розвертати його носом у напрямку руху.


38. Буквально у парі сотень метрів від місця, де портові крани піднімають важкі контейнери, починається набережна з пальмами, ліхтарями та безтурботними людьми.


39.


40. Сучасна скільптура на фоні портових кранів - ефектне поєднання.


41.


42.


43. Наше знайоме судно тим часом остаточно встало на курс та пішло далі вже без сторонньої допомоги.


44. Далі починається місце стоянки риболовецьких човнів та всякого іншого.


45.


46. Тут же поряд стоять кам'яні столи для торгівлі свіжою рибою.


47. На стільницях є спеціальна канавка, яка має вловлювати риб'ячу кров та скеровувати її до решітки внизу.


48.


49.


50.


51.


52. Ніколи раніше не думав, що Словенія є морською державою, але виявляється, що для цього може бути цілком достатньо 30-кілометрового узбережжя, головне розумно його використовувати.


53. Деколи буває так, що море ніби і близько, але його запаху зовсім не відчуваєш. Тут же повітря було таке, що хотілося зупинитися на якийсь час, закрити очі та просто дихати.


54. Навіть було трохи шкода, що вже треба було вертатися до машини та їхати далі.


55.


56. Фонтан на площі. Хотів набрати води у пляшку, але перехожий зупинив - сказав, що вода у ньому не питна.


57.


58.


59. Усі труби та дроти на висоті полутора-двох метрів намагаються заглиблювати у стіни - це дозволяє відвоювати дорогоцінні сантиметри для проїзду авто.


60. І це не жарт. Машиною тут їздять практично всюди, де вона пролазить. Ось тут вже навіть лежачого поліцейського поставили - без нього, схоже, примудрялися ганяти. Можливо дається взнаки, що у Копері досі проживає 10% італійців :)


61.


62. Ще один приклад сучасної архітектури поряд зі старою. До речі, це новий корпус місцевого університету.


63.


64.


65. Йдеш собі, нікого не рухаєш, аж раптом...


66.


67. Це повернулися на центральну площу Мітов трг. Освітлення трохи змінилося і тепер можна краще сфотографувати одну з найвідоміших будівель Копера - Преторіанський палац.


68.


69. Передвиборна агітація.


70. Вигляд деяких старих будівель зупсували прокладанням кабелів у кривих штрабах, неакуратно замазаних цементом.


71.


72.


73. Рено з нідерландськими номерами з асистуванням двох перехожих намається вивернути на перехресті розміром із кухню в хрущовці. Водій явно був в шоці від того, що відбувається, але здаватися вже пізно. Сподіваюся, в нього все вийшло.


74. Місцевим все ок.


75. Наша прогулянка колоритним Копером поступово добігала кінця. Ми вийшли зі середмістя та попрямували до парковки.


76.


77. Дорогою трохи офігіли від вуличного душа для собак.


78. На цьому наша прогулянка і завершилася.


79. Па-па, Копер, ми поїхали далі.


Дивіться також:

Картинки з Любляни


Прогулянка Сігішоарою: саксонці, Дракула та ракетні двигуни


Галопом по Одесі


Картинки з Роттердама





Tags: мандри, море, порт, словенія
Subscribe

Recent Posts from This Journal

  • Відео з Відня

    Поки у мене не дійшли руки до написання допису про Відень - тримайте відео звідти. Ну і запрошую підписуватися на канал всіх, хто ще цього не…

  • Культура та стовпчики

    Днями в мене проскочила думка стосовно однієї закономірності у використанні стовпчиків у різних країнах, яка спочатку здалася мені досить цікавою,…

  • Авалон відреагував на критику?

    Пригадуєте, пару місяців тому я написав великий пост про львівський житловий комплекс Авалон на просп. Чорновола, порівнюючи благоустрій довкола…

Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments