alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Два підходи


Вчора послухав розповідь про те, як швейцарське бюро Basler&Hofman готувало проект площі неподалік залізничного вокзалу у Берні і вкотре був вражений тим, наскільки відразняються підходи та цінності європейських міст від того, що досі домінує в нас. Фактично ці підходи є повністю протилежними. Вирішив занотувати у цьому дописі основні моменти. (фото звідси)

2. Як у більшості випадків проектуються вулиці в нас? Зазвичай найбільша увага зосереджується на тому, скільки по ній їде автотранспорту. Наприклад відомо, що зараз щогодини вулицею Х їде їде якась кількість автомобілів ("а з часом їх обов'язково стане більше!"). Відповідно робляться розрахунки чи комп'ютерне моделювання і на вулиці закладається така кількість смуг, щоби машини їхали якнайшвидше, та не утворювали заторів. І вже потім простір, що залишається, розподіляють поміж пішоходами, роверистами, вуличними деревами та всім іншим, що на ній повинно бути. А оскільки вуличний простір товар дефіцитний, то комусь його дуже часто не вистачає.


3. Як підійшли до справи швейцарці у роботі над привокзальною площею Берна?


4. Першим ділом вони пропрацювали цілу купу різних варіантів від "лишити все як є" до "зробити площу пішохідною" та порівняли, наскільки краще чи гірше у кожному з цих варіантів стає різним користувачам - пішоходам, роверистам, водіям, пасажирам громадського транспорту і т.д.


5. Звісно ж, проводилися і комп'ютерні моделювання кожного варіанту, але їхні результати є скоріш дорадчими, а не вирішальними, бо "у реальному житті все може працювати зовсім не так, як у комп'ютерній моделі, тому до її результатів треба ставитися критично".
До речі, моделювався не лише рух транспорту, але й пішоходні потоки.


6. Результатом всіх цих моделювань та досліджень став висновок, що забезпечити комфортні умови для пішоходів та роверистів можна лише тоді, коли пропускна спроможність для автомобілів зменшити більш, ніж на третину. Чорна лінія показує теперішнє автонавантаження на площу, червоний пунктир - пропонований максимум, замальоване червоним - частина, яку потрібно забрати.


7. Щоби ці цифри стали реальністю, було розроблено план зміни налаштувань світлофорів всього довколишнього району, щоби перескерувати потоки авто на паралельні вулиці та не допустити пепевантаження перехресть. На додачу до цього, зменшили кількість авто, які щогодинно можуть заїхати у місто з автобану, який проходить неподалік (-120 машин щогодини).


8. До речі, саме фінальне планування виявилося досить стриманим та без супер радикальних рішень. Ось таких підхід - в першу чергу зручний збалансований простір і вже потім - можливість проїхати на авто, а не навпаки.


Дивіться також:

Вулиця для всіх по-німецьки. Прогулянка по Карла Лібкнехта


Французький рецепт здорової вулиці: прогулянка центральним проспектом Гренобля


Sustainable Mobility: Made in Leipzig. Нотатки з лекцій



Tags: берн, проект, там і тут, транспорт, швейцарія
Subscribe

Recent Posts from This Journal

  • Урбаністика Тернополя - що нового?

    Зараз будемо гуляти Тернополем та дивитися, як він поживає та як змінилися його вулиці та площі за останні роки і що там з громадським транспортом.…

  • Благоустрій Буковеля - щось пішло не так

    Що може бути гарнішим, ніж пішохідний променад вздовж гірського озера? Прекрасні краєвиди довкола, свіже повітря, легкий вітерець, приємна тінь…

  • На Двірцевій запрацював фонтан

    Мабуть, лише лінивий вчора не запостив новину про те, що на оновленій Двірцевій вчора у тестовому режимі вперше запустили фонтан. Звісно, я також…

Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 2 comments