alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Чи пускати таксі на смуги громадського транспорту?


У різних львівських дискусіях про громадський транспорт часто проскакує думка, що таксі це теж громадський транспорт, а отже воно також повинно мати ті ж привілеї, що і трамваї та автобуси. Тобто також їздити виділеними смугами руху та мати привілей максимально близько під'їжджати під вхід, наприклад, вокзалу. Чи можливо це зараз у Львові? Давайте спробуємо розібратися.

2. У деяких містах і справді смугами громадського дозволяють їздити також і таксішкам. Як ось на цьому фото з іспанської Валенсії на смузі, якою їде автобус видно напівзатертий напис TAXI.


3. У Барселоні таких піктограм не видно, але таксі автобусними смугами теж активно користуються.


4. Але це видима частина цієї історії. А найголовніше у ній є те, що у всіх цих містах таксі є організованою системою, яка ліцензується містом. Відповідно місто має на неї вплив та може визначати місця, де таксисти можуть чекати на пасажирів і не заважати при цьому всім довкола. Також місто може визначати, скільки таксі можуть працювати одночасно, щоби це не створювало проблем для іншого громадського транспорту.


5. Найбільш помітною ця різниця є поблизу вокзалів та аеропортів. У цивілізованих країнах таксисти не виловлюють пасажирів на виході з перону вигуками "Таксі! Таксі недорого!". Черга машин просто стоїть у визначеному місці, ви підходите до першої з них, сідаєте та їдете, а черга таксі, наче конвейєр, посувається на одну позицію вперед. По суті це і є конвейєр. Так це працює у Барселоні, Відні, Франкфурті та ще десятках інших міст. До речі, розфарбування машин таксі також повинно відрізніти їх від звичайних легковушок.


6. Аналогічна черга з таксомоторів біля вокзалу у німецькому Франкфурті-на-Майні. До речі, там, як і у багатьох інших містах, я не побачив їзди таксі смугами громадського транспорту.


7. А що у нас? На відміну від описаного вище, українське таксі це явище хаотичне та строкате. Звісно, в нас такж є великі оператори з диспетчерами, але по наше таксі це не система, а набір окремих людей, які заробляють на перевезенні інших людей містом. Звідси і хаотичні стоянки де захотілося, і на пасажирів на вокзалах та у аеропортах, і розбірки поміж собою. Місто на все це має дуже слабкий вплив (якщо взагалі має хоч якийсь). Поліція також не сильно напрягається.


8. Пускати таке таксі на виділеніні смуги це означає перетворювати їх на профанацію.


9. Так що, дозволяти таксі їздити смугами громадського транспорту можна лише тоді, коли воно цивілізоване і місто маєте на нього вплив. Але і тоді не факт, що це потрібно - чимало міст обходяться без цього.







Tags: питання, таксі, транспорт, іспанія
Subscribe

Recent Posts from This Journal

  • Львівська Америка

    Записував сьогодні відео про львівський житловий комплекс Америка і у процесі вдалося потрапити на дах одного з будинків. На першому фото - вид у…

  • Прогулянка Львовом №50

    Я давненько не постив повноцінних прогулянок Львовом, а ви, судячи з коментарів, також за ними дуже скучили, тому саме час пройтися нетуристичним…

  • Експрес-прогулянка Львовом №49

    Трохи погуляв сьогодні містом з київськими друзями, небайдужими до урбаністики, показуючи, що в нас нового, трохи у процесі пофоткав, так що зараз…

Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 2 comments