alex_shutyuk (alex_shutyuk) wrote,
alex_shutyuk
alex_shutyuk

Міста після пандемії - що зміниться?


Хочеш чи не хочеш, а панедемія коронавірусу це світова топ-тема останніх місяців. Всім кортить дізнатися, коли це все закінчиться та яким буде світ після пандемії. Тому я теж увімкну режим диванного експерта та зберу докупи трохи своїх міркувань на цю тему. По ходу діла заодно розділю свої думки щодо того, як треба та як, скоріш за все, буде в нас.

2. Багато хто пише, що нинішня коронакриза може призвести мало не до краху самої ідеї міста, через що люди масово розселяться у одноповерхові будиночки та пересядуть на авто. Я думаю, що цього не станеться.
По-перше, перші міста виникли ще тисячоліття тому, коли люди зрозуміли, що спільні поселення дозволяють значно легше та ефективніше вирішувати питання безпеки, а також обмінюватися поміж собою товарами, послугами та знаннями. Навіть влаштувати своє особисте життя у місті значно простіше, ніж якщо селитися за кілометр від найближчих сусідів.
По-друге, теперішня пандемія далеко не перша у людській історії. Сто років тому іспанський грип забрав життя від 50 до 100 млн. людей, а перехворіло загалом близько 500 млн., тобто чверть тодішнього населення. Але міста як такі після цього існувати аж ніяк не перестали.


3. Також багато хто каже, що теперішня ситуація ставить хрест на розвитку громадського транспорту та змусить всіх пересісти на приватні авто. У перспективі кількох років, звісно, по всьому світу автокористування може трохи підскочити, що призведе до збільшення заторів у містах та деякого погіршення екології.


4.  Але жодна пандемія не змінить того факту, що приватне авто є вкрай неефективним з точки зору використанняя  міського простору, тому думаю, що з часом ситуація стабілізується і цивілізований світ надалі буде приділяти величезну увагу розвитку громадського транспорту. Звісно, що акценти у процесі цього розвитку можуть помітно зміститися.


5. Що саме зміниться? Можливо з'являться нові стандарти по максимальному наповненню салону, що змусить перевізників зменшувати інтервали між рейсами та робити рухомий склад більш ємнісним. Думаю, що почнуться експерименти з автоматизованими системами дезінфекції салону, знезараженням повітря та покриттями, на яких не затримуються шкідливі віруси та бактерії. Хтось обов'язково почне впроваджувати автоматичні системи моніторингу температури пасажирів у стилі "великий брат слідкує за тобою".


6. Але це у цивілізованому світі. У нас же великий ризик того, що громадськість почне вимагати негайного розширення вулиць, побудови багаторівневих розв'язок та всього іншого у такому ж дусі. І керівництво абсолютної більшості міст охоче це підтримає.


7. Також нинішня ситуація дуже сильно підвищує важливість велосипеда для пересування містами. Велосипед це екологічно чиста можливість швидко пересуватися містом без створення заторів та зі збереженням такої важливої соціальної дистанції, тому кількість роверистів, самокатчиків та інших користувачів велодоріжок на вулицях буде зростати. Це вже дуже відчутно на вулицях Львова, а чимало західних міст вже зараз розширюють свої велосмуги за рахунок автомобільних смуг та смуг паркування.
Втім в Україні на такі рішучі кроки наврядчи хтось піде - буде чудово, якщо і плановий розвиток велоінфраструктури вдасться відстояти під натиском тих, кому треба ще одну смугу, щоби все поїхало.


8. Також значно важливішою стануть якісні та просторі пішохідні простори. На вузькому тротуарі важко витримати соціальну дистанцію, тому у багатьох містах їх будуть розширювати та робити більш якісними. Дуже важливими стануть маленькі сквери та зелені зони у кроковій доступності. Чи побачимо щось подібне в Україні?


9. Також ситуація, коли чимало людей на тижні опинилися зачиненими у власних квартирах, цілком може make balcon graet again. Тобто у розвинених країнах з цим і раніше не було проблем, а от в нас балкон традиційно перетворювали на звалище всякого мотлоху. Але останнім часом я все частіше помічаю у Львові незасклені балкони, на яких стоять лише пара крісел, столик та вазон з квітами. Схоже, в декого починає з'являтися розуміння, для чого насправді потрібна ця невелика штука з перилами, прибудована до їхньої квартири.


10. Так само значно більшою може стати важливість експлуатованих дахів та відкритих терас.


11. Ідея великих монофункційних районів лише з офісів чи житла, скоріш за все втратить популярність. Їй на заміну прийдуть (подекуди вже приходять) багатофункційні райони та будівлі, які будуть поєднувати у собі і житло, і офіси, і магазини з кафешками. Живучи у таких районах можна буде отримати все необхідне просто під боком.


12. Обов'язково зміняться підходи до кафе та інших громадських закладів. Думаю, що обов'язковим елементом сатнуть дезінфектори та умивальники при вході та зростуть вимоги до кількості санвузлів. Можливо обов'язковими стануть двері на фотоелементах.


13. На звичайних дверях ручки робитимуть таким чином, щоби їх було максимально зручно відкривати, не торкаючись руками.


14. Ось такі от думки на тему. Звісно, багато що зміниться та не буде таким, як колись, але життя триватиме. А ви як думаєте? Як міста повинні реагувати на нові виклики? І як будуть в реальності?







Tags: люди, місто, проблема, транспорт
Subscribe

Recent Posts from This Journal

  • Збираємо на заміну платана

    Думаю, ви пам'ятаєте прекрасні платани, яки ми завдяки спільнокошту посадили на проспекті Чорновола. Торік крайнє від залізничного мосту дерево…

  • Урбаністика Тернополя - що нового?

    Зараз будемо гуляти Тернополем та дивитися, як він поживає та як змінилися його вулиці та площі за останні роки і що там з громадським транспортом.…

  • Благоустрій Буковеля - щось пішло не так

    Що може бути гарнішим, ніж пішохідний променад вздовж гірського озера? Прекрасні краєвиди довкола, свіже повітря, легкий вітерець, приємна тінь…

Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 2 comments