?

Log in

No account? Create an account

alex_shutyuk


...in urbanity we trust...

пульс міських перевтілень


Перші підземні смітники у Львові
alex_shutyuk

Сьогодні у Львові відкрили перший майданчик з підземними смітниками, ємності яких повністю знаходяться під землею. Якщо придушити у собі порив до сарказму з приводу кількості камер на такій події, то варто сказати, що поява такої опції в місті це дуже добре. Підземні смітники дозволяють виділяти на вулицях місце для збору сміття із мінімальною шкодою для міського середовища - заховані під землею ємності на захаращують тротуар, не закривають вид, з них значно складніше щось витягти та засмітитивсе довкола і т.п.

Щоправда, у цьому першому майданчику засмучує якість вкладання плитки довкола - все косо-криво, ще й незрозуміла сходинка по периметру, хоча в ідеалі вони мали би бути у одній площині із мощенням довкола. Але повторюся - сама така можливість важливіша за недоліки першого взірця. Ну і ще тепер виникає риторичне питання - як зробити так, щоби припарковані біля смітників авто (там де стоїть таксі) не заважали працювати сміттєвозам. В світі частенько такі майданчики все ж намагаються облаштовувати за рахунок паркомісць, а не звуження тротуару.


До речі, смітники такого типу досить часто використовуються у закордонних містах, ось кілька прикладів.
Read more...Collapse )


Buy for 500 tokens
Buy promo for minimal price.

Як змінилася вулиця Римлянина?
alex_shutyuk

На вулиці Павла Римлянина у Львові наближається до завершення реконструкція, проект якої розробили у ЛКП "Інститут просторового розвитку" на замовлення Личаківської районної адміністрації. Днями завдяки поверненню плюсової температури там змонтували останні велостійки та висадили дерева з кущами. Залишилося де-не-де докласти плитку та прибрати. А поки - зроблені вчора фото майже готової вулиці.
Read more...Collapse )



Залізничний вокзал Гренобля: реконструкція без пафосу
alex_shutyuk

Залізничні вокзали та площі перед ними це така собі вітрина міста, яка формує перше враження ще до того, як ви потрапили всередину та змогли побачити деталі. Саме тому деякі міста намагаються із перших кроків справити враження та у намаганні досягти вау-еффекту не шкодують ресурсів. Деякі ж навпаки підходять до питання більш прагматично та створюють зручність та затишок без зайвих витрат та пафосу.
Одним із таких прикладів є вокзал французького Гренобля - тут немає космічно дорогих рішень та форм, але у то й же час у всьому відчувається увага до деталей та людський масштаб без жодної гігантоманії.
Read more...Collapse )


Ваша думка дуже важлива для нас
alex_shutyuk

Пара історій про врахування громадської думки.

Історія №1

Ну що ж, попри глобальне потепління зима таки наступила, а це означає що пора знову згадати про піскосуміш. Минулі роки я неодноразово писав про те, чим погане таке тотальне засипання міста піском та якою може бути альтернатива, але з року в рік ситуація повторюється.

Минулої зими пісок на вулицях сипали настільки активно, що навесні почалися справжні пилові буревії, через які ходити містом було вкрай неприємно. Це вилилося у чималу хвилю обурення (#львів'яниобурені) та реєстрацію електронної петиції НІ піскосуміші! Запровадити цивілізовані методи утримання вулиць в зимовий період, яка набрала необхідні 500 голосів буквально за кілька днів.

Відповідь на цю петицію була такою:

17 травня 2018 року на пленарному засіданні Львівської міської ради депутатами було підтримано проект ухвали про підтримку електронної петиції "Ні піскосуміші! Запровадити цивілізовані методи утримання вулиць у зимовий період". Міський голова доручив департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради розробити дорожню карту вирішення проблем, які порушені петицією.

Це на якийсь час вселило дуже обережну надію, але риторика на засіданні комісії, яка це питання обговорювала, розставила все по місцях. Вкотре все крутилося довкола того, що щебеневий відсів, як альтернатива піску на тротуарах це не для наших людей, клімату та водовідведення, надто дорого і взагалі проблема надумана. Зрештою тоді вирішили в порядку експерименту спробувати якісь інші технології у Галицькому районі. В масштабах міста цей половинчастий експеримент наврядчи принесе видимий ефект і в результаті все, схоже, залишиться по-старому попри всі обурення та петиції. Фото згори зроблене якраз вчора - практично по всьому місту тротуари знову засипані купами піску, які швидко перетворюються на болото.

Схоже, ближчими роками ідея такої футболки не втратить актуальності.

Історія №2Collapse )


Чий пріоритет?
alex_shutyuk

Давно звернув увагу, що навіть попри наявність окремих трамвайних світлофорів та виділенки із пріоритетом трамвая на цьому перехерсті трохи не складається. Періодично виходить так, що трамвай, який щойно бадьоро обганяв тягнучку перед перехрестям, у самому низу зупиняється та чекає, поки авто проїдуть на своє зелене та звільнять зайняте перехрестя. Як на мене, було би краще якраз навпаки, щоби трамвай міг би проїжджати перехрестя першим. Цікаво, чи можливо це організувати.


Схема пасажирської залізниці - чи можливе таке в Україні?
alex_shutyuk

У деяких європейських країнах на вокзалах можна зустріти схеми мережі пасажирських маршрутів, зроблені у стилі навігаційних схем метро. Ось приклади зі Швейцарії та Нідерландів. Суть та сама - показані основні станції та лінії маршрутів, що їх з'їднують. Можна зрозуміти логіку побудови маршруту та спланувати оптимальну пересадку. В Україні, де далеко не всі обласні центри мають пряме залізничне сполучення, а деякі взагалі оминаються міжміськими потягами, така схема була би дуже корисною, але її (принаймні офіційної), як я розумію, немає.
Чисто теоретично - чи може подібна схема з'явитися в нас? Чи була би з цього користь? Як гадаєте?


Для контрасту - фоточка з вокзалу обласного Миколаєва.



Прогулянка Женевою
alex_shutyuk

Подумалося, що ведення блогу та написання розповідей про різні місця це ніби можливість повторно пережити ті емоції, які ти відчував у дорозі та освіжити у голові картини побаченого. Сьогодні невелика прогулянка Женевою - найбільшим містом у франкомовній частині Швейцарії.

Read more...Collapse )


Ремонт дворика львівської Ратуші
alex_shutyuk

Зробив сьогодні кілька фото того, як зараз виглядає дворик львівської Ратуші, який якраз завершують ремонтувати.
Read more...Collapse )



Трамваї на дитячих малюнках
alex_shutyuk

У коридорах львівської ратуші регулярно вивішуються роботи учнів художніх шкіл на різні теми. Якось там висіла ціла підбірка міських пейзажів і на даже багатьох з них були намальовані також трамваї та інший громадський транспорт і стало цікаво відфоткати їх та зробити підбірку того, яким діти бачать львівський громадський транспорт.
Read more...Collapse )




Як посадити дерево у місті - інструкція з картинками
alex_shutyuk

Дерева є однією з важливих складових комфортного міського середовища і свого часу, спостерігаючи за тим, як в нас з ними поводяться, я все більше приходив до думки, що щось пішло не так. У якийсь момент ця думка із допомогою та порадами багатьох людей втілилася у спільнокошт озеленення, коли ми спочатку обирали місце у місті, де хотіли посадити дерева, потім збирали на них гроші, а потім спільними зусиллями висаджували. Саме таким способом з'явилися сакури на Городоцькій, катальпи на Курбаса, платани на Чорновола, глоди на площі Яворського та ще багато інших. Загальна кількість дерев, посаджених починаючи з 2014 року вже наблизилася до 200 штук, а їхня загальна вартість на момент купівлі перевалила за 300 тис. грн.

Коротше кажучи - накопичився деякий досвід практичного містоозеленення, яким я хотів би спробувати поділитися та відповісти на найпоширеніші питання, які час від часу отримую.
Read more...Collapse )