alex_shutyuk


...in urbanity we trust...

пульс міських перевтілень


Підвішені теми
alex_shutyuk

Дивне відчуття при веденні блогу викликає момент, коли задумаєш писати про щось, підготуєш фото, збереш інформацію, а до безпосереднього написання таксту руки все ніяк не дійдуть. Деколи так підвисає та чекає на вдалий момент по кілька тем одночасно.
Наприклад, зараз чекає на свою чергу пост-прогулянка по Амстердаму.
Read more...Collapse )


Tags:

Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.

Запланована корозія (або що таке кортенівська сталь?)
alex_shutyuk

У одній з груп на ФБ нещодавно був дуже прикольний пост-обурення з приводу нової вхідної стели у парку 700-річчя Львова, зробленої із кородованого металу. Сміх-сміхом, але як справедливо написали у коментарях, далеко не всі чули, що таке кортенівська сталь та з чим її їдять та як її використовують, тому варто зупинитися на цьому трохи детальніше.


Read more...Collapse )



Світлофор-провокатор
alex_shutyuk

Ще донедавна цей перехід на вулиці Княгині Ольги був нерегульованим і на ньому регулярно збивали пішоходів. Особливо гострою ця проблема стала після побудови тут великого житлового комплексу, звідки чимало людей попрямували на трамвайну зупинку. Наприкінці минулого року тут нарешті встановили світлофор, який повинен був розрулити цю ситуацію. Але щось пішло не так і на ділі замість ліквідації небезпечних ситуацій він часто навпаки провокує їх.

Все налаштовано так, що світлофори ніяк не враховують наближення до зупинки трамвая, а спрацьовують від натискання кнопки виклику. В результаті виходить, що трамвай зупиняється на червоне одночасно із автомобілями і лише після цього під'їжджає до зупинки. Для пішоходів у цей момент відповідно вже горить червоне.

На фото вище якраз можна бачити ситуацію, яка відбувається щодня багато разів. Трамвай стоїть на зупинці із відкритими дверима, але на пішохідному світлофорі горить червоне світло із часом очікування у 45 секунд. Це фото зроблене ввечері і тому на трамвай ніхто особливо не поспішає. А ось зранку, коли всі їдуть на роботу, все відбувається значно драматичніше. Тим, хто чемно чекає на зелене, в підсумку з відчуттям лузерів лишається лиш проводжати поглядом трамвай, до якого було рукою подати. Менш терплячі кидаються на червоне, наражаючи на небезпеку не лише себе, а й водіїв, які у цей момент законно їдуть на своє зелене світло та не очікують такого сюрпризу. Виходить, що світлофор провокує людей на порушення та сторення небезпечних ситуацій.

Ще один момент, на який вказали у коментарях постійні користувачі цього переходу - світлофор зупиняє відразу обидві половинки вулиці, тоді як більшість людей переходить лише одну з них та йде на трамвайну зупинку.

Наразі виходить один з тих випадків, коли хотіли, як краще, а вийшло трохи не так, як хотіли. Загалом світлофор там потрібен і дуже добре, що його таки поставили. Але алгоритм його роботи мав би бути іншим. Ніхто не поспішає перейти дорогу так, як людина, яка хоче встигнути на громадський транспорт. І запалювати перед нею у цей момент червоне світло дуже неправильно. Як на мене, дуже важливо зробити так, щоби пішохідне зелене загорялося тоді, коли трамвай під'їжджає до зупинки, а не коли він вже поїхав. Це допоможе уникнути багатьох небезпечних ситуацій, а комусь, можливо, і врятувати життя. Саме для цього ж цей світлофор тут і ставили.


Як поживають платани на Чорновола
alex_shutyuk

Днями пройшовся по Чорновола повз наші платани, глянути, як вони там. Хороша новина - прокинулися всі.
Read more...Collapse )



Розвиток веломережі: екскаватор чи відро фарби?
alex_shutyuk

До розвитку міської веломережі є два основних підходи, які дуже часто протиставляються одне одному. Один із них робить головний акцент капітальне будівництво кожної велодоріжки - екскаватори, сотні кубометрів щебня, асфальтові катки. Інший обмежується малюванням розмітки та піктограм на наявних тротуарах та вулицях - це дешевий та сертитий спосіб швидко отримати достатню довгу веломережу, яка, щоправда, ризикує виявитися незручною та по суті віртуальною.
Прибічники першого методу як правило з призирством ставляться до малювання велодоріжок фарбою, але чи настільки все так безнадійно та однозначно? Настав час неочікуваних камінг-аутів.
Read more...Collapse )



Стім-панк наживо. Прогулянка Вупперталем
alex_shutyuk

Зізнаюся, спочатку в мене була ідея розділити допис про німецький Вупперталь на дві частини і у першій з них взагалі не згадувати про його найвідомішу деталь - підвісну залізничну систему Schwebebahn. Але почав відбирати фотки і зрозумів, що розповідь в результаті вийде половинчата і згодом у читача може скластися враження, що місто живе окремо, а підвісний трамвай катається десь поряд сам по собі, немов сферичний кінь у вакуумі. Хоча насправді це не так - швебебан щільно вплівся у структуру міста і є його невід'ємною частиною вже понад 100 років. Але все ж не ним єдиним.
+багато фотоCollapse )


Пробудження
alex_shutyuk

Пофоткав сьогодні деякі зі спільнокоштових (і не тільки) молодих дерев - хто як прокидається від зимової сплячки.
На Дорошенка обидва клени прокинулися добре. Ялина, яку замість третього клена взимку посадили власники кафе, що було тоді на площі також жива, хоча судячи з її пожовклості знизу, на неї частенько відливають нічні гуляки.
Read more...Collapse )




Фонтан та люди
alex_shutyuk

Вже не скажеш, що фонтани, які дають можливість взаємодіяти з водою є для нас чимось зовсім новим та незвичним - наприклад новий фонтан на площі Митній у Львові став потужним магнітом для багатьох людей, які шукають порятунку від літньої спеки.
Але все одно після цього фонтан на набережній німецького Кьольна справляє враження, багато в чому ще й завдяки тому, яке життя вирує у ньому та довкола.
+18 фотоCollapse )



Операція "Віник в пустелі"
alex_shutyuk

Цієї суботи зібралися з друзями повигрібати пісок із лунок деяких міських дерев, щоби хоч трохи полегшити їм життя. У цьому дописі трохи фоток того, як все пройшло.
Read more...Collapse )


Когнітивний дисонанс
alex_shutyuk

Однією із топ-новин останніх днів стало повідомлення про прийняття львівським виконкомом нової ціни квитків у електротранспорті. Здається, про це у львівському фейсбуці не написав хіба що лінивий чи слоупок (типу мене).

Відтепер поїздка у львівському електротранспорті коштуватиме 5 грн. за звичайний квиток та 2,5 за пільговий. З одного боку це було очікувано, а з іншого деякі моменти у цій історії викликають запитання та відчуття когнітивного дисонансу.

Спочатку про логічність. Вона полягає в тому, що транспорт в нас реально дуже дешевий, а все дешеве відповідно цінується (тобто не цінується). Якось навіть гість із Білорусі сміявся з нашої ціни проїзду - "Сколько-сколько? Так у вас никогда денег на краску не будет".
Просте порівняння співвідношення ціни квитка та середньої зарплати показує, що за середню минулорічну зарплату 6500 грн у Львівській області можна купити 1300 п'ятигривневих квитків. В той же час середня німецька зарплата у 2270 євро еквівалентна приблизно 800-900 разовим квиткам, залежно від тарифу конкретного міста.

На цьому місці знавці трамвайної справи на Заході напевне вигукнуть - Але у Німеччині ніхто не купує щодня разовий квиток!Collapse )


?

Log in

No account? Create an account