?

Log in

No account? Create an account

alex_shutyuk


...in urbanity we trust...

пульс міських перевтілень


Тонка жовта лінія (знову про ліврею)
alex_shutyuk

Як я вже писав, зараз у Львові триває конкурс із вибору лівреї міського громадського транспорту. Вчора у Ратуші учасники якраз презентували свої проекти. Сам я не подавався для участі у ньому, бо так і не побачив прийнятного способу подружити між собою домінуючий лимонний жовтий колір та міське середовище Львова. Однак, деякі думки стосовно можливого вигляду львівського транспорту з точки зору теорії кольору та історії, в мене таки були і ними я таки поділився під час зустрічі.
Read more...Collapse )



Buy for 30 tokens
Buy promo for minimal price.

Новини по озелененню
alex_shutyuk

Трохи новин по спільнокошту озеленення.
Стосовно ділянки на Володимира Великого біля Ашану пробуємо домовитися із самим Ашаном, щоби вони долучилися дотцієї ініціативи. Все ж територія примикає до них і їх це безпосередньо стосується. Київський офіс не проти, але остаточне рішення має бути за місцевим менеджером, а він буде лише після 7 жовтня.

Паралельно я пригадав про ще одну ідею, яка геть вилетіла з голови, коли ми обговорювали місця висадок - оцей трикутник на перетині Угорської та Червоної Калини. Там поруч під час реконструкції заводу Полярон покалічили чимало прекрасних багряників японських і було би чудово посадити аналогічні дерева тут. Хоча би 3-4 штуки. Ціна такого зараз 2500 грн. Як вам така ідея?


Ще одна новина з питанням - Сихівський район планує купувати близько 30 дерев для висадки вздовж трамвайної лінії. Але наврядчи вони зможуть купити якісні опори, тому ще одна ідея - долучитися до цього купівляю комплектів опор, як ми ставили раніше. Що скажете?


Квиток у один кінець
alex_shutyuk

Ідея поїхати у Коропець виникла спонтанно напередодні Дня Незалежності. Гортаючи карту у пошуках "куди б поїхати", я набрів на це невелике містечко на межі Тернопільської та Івано-Франківської областей. Несподіваний помпезний палац із парком у центрі, Дністровський каньйон поряд та ідилічні пейзажі довкола - що ще потрібно для невеликої мандрівки вихідного дня?
Read more...Collapse )



Цілі та засоби (ще разок про брендування громадського транспорту)
alex_shutyuk

Одна з головних рис, яка кидається у очі при спілкуванні із закордонними містопланувальникакми - їхнє вміння ставити правильні питання. І головне із цих питань - на перший погляд просте, але всеоохоплююче "Навіщо?". Яку картину ми хочемо отримати в результаті? Яку емоцію ми хочемо викликати у того, хто її побачить? Лише після того, коли в нас з'являться відповіді на ці питання, ми зможемо почати думати над тим, що потрібно робити, щоби ця картина стала реальністю. Так само, лише тоді ми зможемо оцінювати чи у правильну сторону нас веде кожен маленький крок.

І в цьому ключова відмінність із нами, готовими швидко та рішучо діяти, часто не до кінця розуміючи (чи взагалі не розуміючи), куди ми взагалі хочемо потрапити в результаті. У цьому плані проскочила ще одна думка-гіпотеза навздогін нещодавньому конкурсу брендування громадського транспорту стосовно того, звідки взагалі з'явився колись лимонний колір на трамваях Електрон.

Спробуємо уявити себе виробником, який тільки готується випустити на колії свій перший трамвай. Яка ціль стоїть перед нами у цей момент? Окрім іншого, покраще прорекламувати свою продукцію. Увага ЗМІ у перші дні роботи нашого первістка буде гарантована і сотні фотографій розійдуться інтернетом. Як зробити ці фото ефектнішими? Якщо пофарбувати наш трамвай у яскравий колір, то він максимально виділятиметься на фоні міста. Фактично, це буде наш пересувний рекламний банер і ми зацікавлені, щоби його було видно за кілометр. Гармонійний вигляд міста загалом у цей момент нас не цікавить в принципі.
До речі, інтереси міста у цей момент досить подібні. Новинка, нарізаючи кола вулицями, ніби кричить до світу "Дивіться всі! Ми купили нову дорогу штукенцію! Ми круті!"

Але коли мова йде вже не про один-два трамваї, а про десятки та навіть сотні одиниць, то ситуація змінюється. Те, що тішило око у єдиному екземплярі, починає домінувати у міському пейзажі. Фактично, містом починає їздити вже сотня пересувних рекламних банерів, кожен з яких далі кричить "подивіться на мене!". З точки зору міста, важливим завданням якого є створення гармонійного та комфортного середовища для життя, це вже зовсім не той результат, який хотілося би отримати, а скоріш навпаки.

Коротше кажучи, кольори не є поганими чи хорошими самі по собі, все залежить від поставлених завдань. Якщо завдання прорекламувати себе та виділитися, то яскравий колір цілком доречний. Якщо ж мова йде про створення гармонійного міського середовища, то потрібні вже інші підходи, як от на верхньому фото з французького Страсбурга, де ультрасучасний трамвай не виділяється на фоні міста, а делікатно доповнює загальну картину.





Вулиця для всіх по-німецьки. Прогулянка по Карла Лібкнехта
alex_shutyuk

Мабуть майже всі читачі мого блогу чули про проект "Вулиця для всіх", присвячений реконструкції вулиці Бандери із залученням мешканців. Але зараз не про неї, а про вулицю Карла Лібкнехта у Ляйпцигу, яка тоді виступила аналогом по деяких проектних рішеннях та у самій організації процесу, адже її проект якраз розробили після проведення цілої серії зустрічей із різними її користувачами. Що в результаті вийшло? Давайте прогуляємося нею та побачимо результат на власні очі.
Read more...Collapse )



Конкурс брендування 2.0
alex_shutyuk

На тижні ніяк не доходили руки написати щось про новий конкурс брендування громадського транспорту Львова, а тим часом днями презентували варіанти з-поміж яких і будуть обирати. Нажаль однією з вимог до робіт було використання лимонного електронівського кольору, як базового і замість пошуку нового обличчя на довгострокову перспективу вийшли варіації на тему лимонного кольору. Перефразовуючи Генрі Форда можна сказати, що львівський транспорт може бути будь-якого кольору за умови, що цей колір буде лимонним RAL 1016. Серед чого ж будуть обирати?
Read more...Collapse )



Життя згідно ДБН
alex_shutyuk

Можливо ви пам'ятаєте мою розповідь про цю новобудову на площі Святослава у Львові. Тоді прогулянка цим двором настілдьки вразила мене, що я написав про неї окремий пост. Зараз цей будинок вже достатньо заселився і мешканці утвореного там ОСББ дозріли до думки, що так жити не можна і потрібно щось змінювати - додати місця для дозвілля дорослих, спортивні майданчики, удосконалити дитячий майданчик.
Однією з головних їхніх вимог було - усі зміни мають повністю відповідати ДБН, щоби до них неможливо було підкопатися та оскаржити. І кількість паркомісь зменшувати теж дуже не бажано, хіба на кілька штук, не більше.
І ось я накреслив план та відклав від будинків заборонну зону, у якій не можна ставити дитячих майданчиків і ще багато чого. І вийшло, що придатною для облаштування є лише вузенька смужка, позначена зеленим кольором, але і вона потрапляє на теперішню парковку, яку дуже не бажано зменшувати. Тобто по суті нічого легально облаштовувати не можна. (До речі, і парковки там також не може бути)

Який висновок? На жаль, ніщо не минає безслідно і збудовані з мінімально допустимими відстанями будинки не залишають довкола себе простору для нормального повсякденного життя. Але будувати їх будуть, поки їх купують. А купують їх, поки... Поки що?





Ідеї для спільнокошту озеленення. Результати голосування
alex_shutyuk

Давайте підіб'ємо підсумки голосування за ідеї місць для спільнокоштового озеленення. Всього проголосувало 60 людей і найбільше голосів набрав варіант Володимира Великого-Ашан. Тепер потрібно детальніше прикинути, що саме там садити і поспілкуватися із самим Ашаном - щоби вони не були проти, а може навіть вони і самі захочуть долучитися.




Sustainable Mobility: Made in Leipzig. Нотатки з лекцій (ч. 2)
alex_shutyuk

Продовжую розповідь про літню школу Sustainable Mobility: Made in Leipzig. У минулому дописі мова йшла переважно про трамваї, а тепер більше буде про роль приватного автомобіля та можливу зміну принципів його використання у майбутньому. Причому цікаво було почути думку про це і університетських професорів, і представників великих автовиробників. Беріть чай та вмощуйтеся зручніше :)
Read more...Collapse )



Напрошується виділенка?
alex_shutyuk

Прикинув кількість людей у транспорті, що повзе у вечірній тягнучці на вул. Кн. Ольги біля трамвайного мосту. Прикинувши пропорцію та задався питанням - а чи не потрібна тут виділена смуга для громадського транспорту? Як на мене, вона тут напрошується. А ви як гадаєте?